در حالی اعتراض کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر میان‌آب وارد نهمین روز خود شد که نماینده فرمانداری شهرستان شوش، روز دوشنبه با حضور در محل اعتراض این کارگران، با آنها به مذاکره پرداخت.

به گزارش ایلنا، عمده این کارگران به صورت مزدساعتی طرف‌ قرارداد هستند که در نتیجه نگران برهم خوردن امنیت شغلی خود هستند. به گفته کارگران، تعداد همکارانشان از سال ۹۶ که کشت و صنعت میان‌آب به بخش خصوصی واگذار شد، از بیش از هزار نفر به حدود ۵۰۰ نفر کاهش یافته است. از این تعداد هم حدود ۴۰۰ نفر با شرکت دیگری طرف قرارداد هستند.

این کارگران همچنین خواهان درج عناوین شغلی خود به صورت ثابت در لیست‌های بیمه‌ای هستند چراکه به گفته آنها عناوین شغلی مختلفی در لیست‌های بیمه‌ای ذکر شده است. این موضوع موجب می‌شود آن دسته از کارگرانی که شغل‌شان مشمول بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شود، دیرتر از موعد بازنشسته شوند یا برای احراز سوابق خود و تطبیق آنها با عناوین شغلی، درگیر امور اداری شوند.

پرداخت پاداش‌های بهره‌برداری و حسابرسی، جیره ارزاق، پاداش دهه فجر، حق لباس و دانش‌آموزان ممتاز، به‌روزرسانی طبقه‌بندی مشاغل، محاسبه سنوات بازنشستگی طبق عرف سال‌های گذشته (۴۵ روز با مزایا)، انتخاب شورای کارگری طبق روال سال‌های گذشته و همسان‌سازی حقوق پرسنل مانند شرکت‌های مجاور از دیگر خواسته‌های کارگران میان‌آب است.