مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران گفت: به منظور رفع دغدغه خاطر از نیروی کار و حمایت از خانواده و تأمین معاش آنها طرح بیمه زنان خانه‌دار مطرح و اجرایی شد و با توجه به اینکه دغدغه خاص زنان تربیت نسل آینده است، اجرای این طرح می‌تواند تا حدودی نسبت به رفع این دغدغه موثر باشد.

ناهید حیدری با اشاره به اینکه بیمه زنان خانه‌دار از سال ۸۷ اجرایی شده، اظهار داشت: از آن زمان تاکنون تعداد زیادی از زنان خانه‌دار تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند طوری که در حال حاضر ۱۵۲هزار نفر تحت پوشش هستند که ۴۰هزار نفر آنها در تهران هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران در ادامه افزود: آن دسته از کارفرمایانی که خارج از اختیار و به دلیل مشکلات و افزایش نرخ ارز دچار بحران شده‌اند و توانسته‌اند از تاریخ بحران در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه چهار ماه از حق بیمه خود را پرداخت کنند، می‌توانند از تقسیط بدهی و بخشودگی جرایم بهره‌مند شوند و با سازوکاری که سازمان برای آنها در نظر گرفته یک تنفسی به آنها داده می‌شود تا پس از گذران بحران مجددا نسبت به پرداخت به موقع بیمه خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری حدود ۱۲هزار درخواست بخشودگی جرایم گرفتیم، گفت: از این تعداد ۹۰۰ میلیارد ریال جریمه آنها بوده است و تاکنون ۶ هزار و ۲۶۸ درخواست به شعب ارسال شده و در مرحله بررسی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران تأکید کرد: در صورتی که طی یک سال بدهی خود را قسط‌بندی کنند، می‌توانند از صددرصد بخشودگی بهره‌مند شوند و چنانچه طی ۱۸ ماه بدهی خود را قسط‌بندی کنند، از ۸۵درصد معافیت جرایم و با تقسیط ۳۶ ماهه از ۵۰درصد جرایم معاف می‌شوند.

وی گفت: درخواست این افراد در کمیته‌ای بررسی می‌شود و با ارائه مستندات وقوع بحران، مجوز استفاده از بخشودگی جرایم صادر می‌شود. حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۰هزار کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی غرب هستند، گفت: از طریق برگزاری کمیته‌های تخصصی در شورای تأمین استان و استانداری به کارگاه‌های بحران‌زده در نحوه پرداخت حق بیمه کمک می‌کنیم و همچنین در بازنشسته شدن نیروهای آنها اقدام خواهیم کرد.