رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اقدامات قوه قضاییه برای بازگرداندن کارخانه بزرگ «سبلان پارچه» بعد از ۱۳ سال به مالک اولیه آن گفت: در این مدت کارخانه تنها با ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت تولید کار کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی قوه قضاییه، رامین صادقی، گفت: دربارۀ حل مشکلات کارخانه سبلان پارچه به عنوان یکی از بزرگترین کارخانجات نساجی غرب آسیا و برگشت آن به صاحب اصلی کارخانه، گفت: این کارخانه در سال ۸۶ به بهره‌برداری رسید، ولی بعد از آن با مشکل تامین سرمایه در گردش روبرو شد و در ادامه مشکلات دیگر به آن اضافه شد که نهایتا کارخانه به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه افزود: در طول این ۱۳ سال، اداره تصفیه ورشکستگی مدیریت کارخانه را به صورت موقت به شرکت‌های مختلفی از جمله تعاونی بانک تجارت واگذار کرد در حالی‌که در این مدت، کارخانه تنها با ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت واقعی تولیدش کار کرده است.

وی به سفر اخیر ابراهیم رئیسی به استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در سفر رئیس قوه قضائیه به استان اردبیل و در بازدیدی که ایشان از این واحد تولیدی داشتند، مشکلات این کارخانه مطرح شد و با دستورات و تاکیدات رئیس قوه قضاییه به دادگستری کل استان، با تلاش و پیگیری دستگاه قضا استان، هماهنگی و اقدامات لازم برای برگشت کارخانه به صاحب اولیه آن انجام شد.

این کارخانه به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی در کشور و منطقه است که در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و با زیربنای ۱۸۵ هزار متر مربع در استان اردبیل راه‌اندازی و با ظرفیت اشتغال‌زایی حداقل ۶ هزار نفر یکی از کارخانجات بین‌المللی نمونه شناخته شده است.