عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح دوفوریتی برای تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و قراردادی تهیه و به هیات رئیسه مجلس ارائه شده است. فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: در حال حاضر کشور نیازمند استخدام ۳۰هزار پرستار است. همچنین طرح دوفوریتی برای تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و قراردادی تهیه شده و به هیات رئیسه ارائه شده و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیر این طرح است. وی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی برای فوق‌العاده ویژه حقوق پرستاران و نظام سلامت در نظر گرفته شده است. امیدواریم ۳۰هزار نیرویی که دولت قول استخدام آنها را داده عملیاتی شود و در این رابطه رایزنی‌های با معاون توسعه منابع انسانی وزارت بهداشت داشتیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: امتیازات ویژه‌ای برای نیروهای رسمی و پیمانی است که شامل حال نیروهای شرکتی نمی‌شود. چنین تبعیض‌های ظلم است. در کمیسیون بهداشت هم این موضوع بارها مطرح شده و یک بار برای همیشه باید این تبعیض پرداختی‌ها برطرف شود، نیروهای شرکتی هم به همان میزان که نیروهای رسمی و پیمانی تلاش می‌کنند زحمت می‌کشند ولی متاسفانه دریافتی این نیروها کمتر از نیروهای رسمی است که این تبعیض انگیزه خدمت را در کادر درمانی کاهش می‌دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: بی‌عدالتی دریافتی و تبعیض در استخدام نیروهای رسمی، پیمانی و شرکتی یک بار برای همیشه باید برطرف شد به خصوص در شرایط کنونی که همه کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.