یک فعال سیاسی شیرازی به نمایندگی جمعی از کارکنان حوزه بهداشت با ارسال نامه‌ای به «علیرضا رئیسی» معاون وزیر بهداشت، خواهان رفع تبعیض در قبال کارکنان این حوزه شد.

به گزارش ایلنا، در متن نامه محمدرضا سقائیان‌فرد آمده است: پیشتر طی چند نامه، مراتب توجه ویژه به حق و حقوق پرسنل حوزه بهداشت با توجه به نقش موثر آنان در مبارزه با کووید۱۹ را متذکر شدم و مستندات و مکاتبات در این زمینه را منعکس کرده و امیدوار بودم که این تلاش‌ها سبب شود ذره‌ای نسبت به احقاق حق پرسنل بخش بهداشت گام موثری بردارید اما ارسال نامه‌ای با موضوع اختصاص اعتبار 5هزار میلیارد ریالی «جهت پرسنل درگیر در مدیریت کرونا شاغل در واحد‌های محیطی»، مانند آب سردی بر پیکر بخش ستادی حوزه بهداشت ریخته شد. در بخش دیگری از این نامه آمده است: نمی‌دانم با چه نیتی همزمان نامه دومی را در همان تاریخ با موضوع «اعتبار کارانه معوقه حوزه سلامت» ابلاغ می‌کنید که تمام واحدهای محیطی و ستادی را مشمول می‌کند، گو اینکه می‌خواستید با این نامه که مربوط به‌کارانه معوقه بخش سلامت است، عدم تحقق کارانه کرونا به بخش ستادی بخش بهداشت را پنهان کنید.

سقائیان‌فرد در ادامه این نامه تاکید کرد: حدود ۸۵درصد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا توسط بخش بهداشت مورد مراقبت و پیگیری قرار می‌گیرند و حدود ۱۵درصد بیماران توسط کادر محترم درمان مورد مراقبت و پرستاری واقع می‌شوند ولی نمی‌دانم چرا به همین نسبت به احقاق حقوق آنان همت گذاشته نمی‌شود و مورد بی‌مهری، کم‌لطفی، بی‌عدالتی و تبعیض قرار می‌گیرند. از این‌رو انتظار است که کارشناسان وزارت‌نشین را مامور کنید تا با حضور در حوزه‌های ستادی و محیطی بخش بهداشت، نحوه مدیریت کرونا و نقش آنان در این مبارزه طاقت‌فرسا را به صورت میدانی مشاهده کنند تا براساس اطلاعات اشتباه، حق‌الناسی بدیل تضییع حقوق پرسنل بر ذمه خود نگذارند. دومین انتظار این است که هرچه سریعتر نامه اختصاص اعتبار ویژه کرونا نیز جهت پرسنل ستادی بخش بهداشت را صادر کنید. سومین انتظار این است که به تبعیت از معاون درمان وزارتخانه نسبت به اختصاص فوق‌العاده سختی به تمامی پرسنل بخش بهداشت همت گماشته و دستور مقتضی صادر کنید. آقای رئیسی بدانید و اگاه باشید که اگر پرسنل بخش بهداشت تبعیض و بی‌عدالتی را مشاهده کنند، مسلما بر کارایی آنان در این رابطه تاثیر به‌سزایی خواهد گذاشت و در دادگاه عدل الهی، شما را به سوال و بازخواهی حقوق تضییع شده خود فراخواهند خواند.