رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز، خبر واریز یک سوم از مطالبات کارگران بازنشسته این شرکت را تکذیب کرد.

هاشم شمشیری در گفت‌وگو با ایلنا گفت: «در جلسه‌ای که میان اینجانب و نماینده دستگاه قضا برگزار شد، مشخص شد که خبر واریز یک سوم مطالبات کارگران بازنشسته این شرکت کذب است و سهام‌دار شرکت پولی بابت مطالبات کارگران بازنشسته به حساب دستگاه قضایی واریز نکرده است.

وی افزود: تیرماه سال جاری خبر رسید که یک سوم مطالبات کارگران که شامل سنوات و دستمزد ماهیانه می‌شود و از نیمه دهه ۸۰ تاکنون پرداخت نشده، به حساب دستگاه قضا واریز شده است. حتی «موسوی» رئیس کل دادگستری استان فارس، ۳۱ تیرماه اعلام کرد که در کمتر از ۴۰ روز پس از سفر ریاست قوه قضاییه به استان فارس، بخشی از مطالبات کارگری شرکت مخابرات راه دور (ITI) شیراز پس از ۱۰ سال در آستانه پرداخت است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز افزود: دادگستری استان فارس مطالبات کارگران سابق مخابرات راه دور شیراز را به همراه خسارت تاخیر و تادیه آن پذیرفته است. در نتیجه مجموع طلب بازنشستگان این شرکت به حدود ۴۰ میلیارد تومان می‌رسد اما ظاهرا سهام‌دار تعامل خوبی با دستگاه قضایی ندارد و برخلاف وعده‌ای که داده بود، عمل کرده است. شمشیری با بیان اینکه منتظر دریافت تمام طلب خود هستیم، گفت: با توجه به اینکه بانک ملی بزرگترین طلبکار سهام‌دار است، قرار شد که اموال شرکت به مزایده گذاشته شود و مطالبات کارگران به عنوان دیون ممتازه تلقی شود تا پس از بانک ملی در اولویت دریافت پول قرار گیریم اما بانک ملی تا این لحظه اموال کارخانه را تجدید ارزیابی نکرده است.

وی افزود: بانک ملی مدعی است که از آخرین تجدید ارزیابی اموال صنایع مخابرات راه دور شیراز، ۶ ماه می‌گذرد و این کار باید بار دیگر انجام شود. با توجه به اینکه انجام این مزایده مورد تاکید مقام‌‌های قضایی شهرستان شیراز قرار دارد و با موافقت آنها انجام می‌شود، باید هرچه سریعتر به سرانجام برسد چراکه ۱۳۰۰ کارگر بازنشسته با ۱۴ سال سابقه کار همچنان به طلب خود دست نیافته‌اند و با سختی زندگی خود را می‌گذارنند.