فرماندار گیلانغرب از ریزش معدن زغال سنگ بیتومین در روستای «سرتیتان از توابع بخش مرکزی گیلانغرب خبر داد و گفت: هفت تن در جریان این ریزش دچار گازگرفتگی شدند.

به گزارش ایرنا، کوروش محمودیان افزود: این حادثه ظهر جمعه رخ داد و به منظور نجات ۲ تن از مصدومان که در داخل معدن بوده و دچار گازگرفتگی شده بودند، پنج تن دیگر وارد معدن شده  و هر هفت نفر دچار سانحه شدند.

وی از استقرار بالگرد هوایی و تیم امداد هوایی در محل بیمارستان گیلانغرب به منظور امدادرسانی به مصدومان خبرداد.

اعزام ۳ تیم هلال‌احمر برای نجات حادثه‌دیدگان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در این راستا گفت: سه تیم عملیاتی هلال‌احمر در پی ریزش معدن زغال سنگ بیتومین در روستای «سرتیتان» از توابع بخش مرکزی گیلانغرب به منطقه حادثه اعزام شدند.

مهدی ولی پور روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: ساعت ۱۳:۳۵ جمعه بر اساس گزارش دریافتی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان کرمانشاه مبنی بر ریزش معدن در شهرستان گیلان غرب روستای سرتیتان سه تیم عملیاتی از شهرستان‌های گیلانغرب «اسلام آباد غرب» و یک تیم واکنش سریع استان توسط بالگرد به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی از انجام عملیات آواربرداری توسط تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خبر داد و گفت: یک نفر از مصدومان به علت شدت جراحات فوت شده است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت ۳۲ معدن زغالسنگ، قیر طبیعی، گچ و آهک دارد که ۱۷ معدن آن فعال و ۷۵ درصد ذخیره قیر طبیعی کشور در گیلانغرب وجود دارد.