دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه سال 99 را با شعار «دوباره می‌سازیم» آغاز خواهیم کرد، گفت: در این شرایط خطیر، وظیفه شورای عالی کار آن است که حداکثر تلاش خود را برای تعیین دستمزد مطلوب کارگران به‌کار گیرد و به هیچ عنوان قصور و کوتاهی در تعیین دستمزد از مذاکره‌کنندگان پذیرفته نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، جلسه مجازی دبیران اجرایی خانه کارگر سراسر کشور صبح روز پنجشنبه (۲۲ اسفند ماه) از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

علیرضا محجوب ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و آرزوی داشتن سالی پربار برای همه کارگران، با اشاره به شرایط اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور گفت:  مردم ما در طول تاریخ همواره ثابت کرده‌اند که توان ساختن کشور پس از بروز پدیده‌های خانمان‌سوز و ویرانگر را داشته‌اند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی دبیران اجرایی خانه‌های سراسر کشور در این ارتباط ویدئوکنفرانسی گفت: مطالب زیادی درباره نحوه تعیین دستمزد، موضوع واحدهای بحران‌دار، همسان‌سازی حقوق بازنسشتگان و رسیدگی به سایر مطالبات و مشکلات کارگران مطرح شد که پرداختن به همه آنها وقت زیادی را می‌طلبد و ما به عنوان تشکیلات خانه کارگر موظف هستیم تک‌تک این موارد را پیگیری و به نتیجه برسانیم.

محجوب تصریح کرد: همه ما باید از این فرصت برای تغییر در زندگی فقرا، کارگران، بازنشستگان و همه کسانی که امرار معاش‌شان از طریق حقوق‌بگیری است، استفاده کنیم.

نماینده تهران در مجلس گفت: در این شرایط خطیر وظیفه شورای عالی کار آن است که حداکثر تلاش خود را برای تعیین دستمزد مطلوب کارگران به‌کار گیرد و به هیچ عنوان قصور و کوتاهی در تعیین دستمزد از مذاکره‌کنندگان پذیرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش خانه کارگر و کمیسیون اجتماعی مجلس بر این موضوع معطوف بوده که بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۸ به نتیجه برسد، گفت: براساس آنچه مدیرعامل تامین اجتماعی تصریح کرده، رقمی معادل ۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ از سوی دولت تامین شده که امیدواریم قدم اول برای تحقق همسان‌سازی در روزهای پایان سال برداشته شود.

وی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس مدام پیگیر این موضوع است و تا نیل به این هدف پیگیرهایمان متوقف نخواهد شد.

دبیرکل خانه کارگر با تاکید بر اینکه باید تمرکز خود را روی ارائه خدمات کیفی و صنفی قرار دهیم، گفت: خانه کارگر بدون آنکه مانند سایر دستگاه‌ها و برخی تشکل‌ها از بودجه دولتی برخوردار باشد، قدم‌های بلندی را در راستای ارائه خدمات به کارگران عزیز برداشته که این روند در سال ۹۹ با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت. وی گفت: آموزش افراد و اعضای تحت پوشش و سازماندهی برای پرورش افراد جدید باید در راس برنامه‌های خانه کارگر در سراسر کشور قرار گیرد.

محجوب همچنین مشارکت خانه‌های کارگر سراسر کشور در اداره تشکیلات مرکزی را مهم دانست و گفت: این موضوع در سال ۹۹ به صورت جدی‌تر دنبال خواهد شد.

دبیرکل خانه کارگر در پایان با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: متاسفانه این اتفاق تاثیر منفی بر معیشت افراد آسیب‌پذیر و کم‌توان جامعه به لحاظ اقتصادی بوده است و ما به عنوان یک تشکل کارگری باید تمام توان‌مان را به‌کار ببندیم تا آسیب کارگران از این ناحیه به حداقل ممکن برسد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به اینکه شعار ما در سال ۹۸ «زنده‌باد کارگر بود»، گفت: همچنان این موضوع را در صدر برنامه‌ریزی‌های خود خواهیم داشت و اعتقاد دارم با همدلی و اعتماد بیشتر خواهیم توانست حرکت‌های بزرگی را به نفع کارگران رقم بزنیم.