کارگران فاز ۱۲ پارس جنوبی:

عیدی سال‌های ۹۶ و ۹۷ را هنوز نگرفته‌ایم

کارگران فاز ۱۲ پارس جنوبی می‌گویند: هنوز عیدی سال‌های ۹۶ و ۹۷ خود را نگرفته‌ایم.

جمعی از این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا، از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود بعد از رفتن پیمانکار خبر دادند. این کارگران می‌گویند: ما هنوز عیدی ۹۶ و ۹۷ خود را نگرفته‌ایم. اسفندماه که رئیس جمهور به کنگان آمد، به ما وعده دادند که مطالبات مزدی ما تا فروردین ماه پرداخت می‌شود. الان شهریور ماه هم رسیده اما هنوز خبری از پرداخت معوقات نیست!

به گفته این کارگران، با عوض شدن پیمانکاران در پالایشگاه‌های پارس جنوبی، در موارد بسیاری مطالبات کارگران نادیده گرفته می‌شود. طبق قانون وظیفه کارفرمایان مادر است که به این اوضاع رسیدگی کنند و نگذارند حقوق کارگران به دلیل تعویض پیمانکاران ضایع شود.

کارگران فاز ۱۲ پارس جنوبی که در پالایشگاه نهم در کنگان مشغول به کار هستند، می‌گویند: نمی‌دانیم دست به دامان کدام مرجع و نهاد بشویم که بتوانیم حق و حقوق‌مان را بگیریم.

    

تجمع معلولان مقابل ساختمان ریاست جمهوری

معلولان کشور در اعتراض به اجرایی نشدن قانون معلولان مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند. به گزارش ایلنا، حدود ۵۵ نفر از معلولان کشور ۹ صبح دیروز (شنبه ۲ شهریور ماه) مقابل نهاد ریاست جمهوری در خیابان پاستور تجمع کردند.

این معلولان از شهرهای مختلف همزمان با اولین روز از هفته دولت در اعتراض به اجرایی نشدن قانون حمایت از معلولان مصوب سال ۹۴ هیأت دولت و عدم تامین بودجه کافی برای اجرای آن مقابل ساختمان نهاد ریادست جمهوری حاضر شده‌اند.

تاکنون تنها برخی بندهای قانون معلولان اجرایی شده و نزدیک به دو سال است که معلولان خواهان اجرایی شدن این قانون حمایتی هستند.

«قانون معلولان اجرا باید گردد» از جمله شعارهای این تجمع بود.

    

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان:

مستمری بازنشستگان فرهنگی را به اندازه تورم افزایش دهید

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با صدور بیانیه‌ای از مطالبات بازنشستگان به خصوص بازنشستگان فرهنگی حمایت کرد.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه، ضمن اشاره به اعتراضات وسیع بازنشستگان و مراجعات مکرر آنها به همه نهادهای ذیربط، آمده است: «ما از مسئولان مربوطه می‌خواهیم برای پیشگیری از ظلم جاری بر جامعه فرهنگیان به ویژه بازنشستگان عزیز و اجرای قوانین و مصوبات مربوطه در جهت افزایش حقوق و دستمزد طبق قانون (ماده ۶۴) و با توجه به نرخ تورم تلاش کرده و از دغدغه‌های معیشتی آنها به‌ ویژه در این روزها که گرانی و تورم افسارگسیخته امان آنها را بریده است، بکاهند.