طی پنج سال گذشته، بالغ بر یک میلیون و ۸۰۸هزار و ۴۰۰ نفر شغل خود را ترک کردند که در این میان، «موقتی بودن شغل» نخستین عامل ترک شغل محسوب می‌شود.

به گزارش مهر، جدیدترین آمار از علت ترک شغل مربوط به کل سال ۱۳۹۶ نشان می‌دهد در طول سال گذشته یک میلیون و ۸۰۸هزار و ۴۴۷ نفر شغل خود را ترک کرده‌اند. براساس نتایج آمارگیری نیروی کار، افراد بیکاری که در پنج سال گذشته شاغل بودند، عمدتا به ۱۳ دلیل مجبور به ترک شغل خود شدند که «موقتی بودن کار» بیشترین عامل ترک شغل بوده، به این ترتیب که ۴۵۱هزار و ۵۵۷ نفر به دلیل موقتی بودن کار، شغل خود را ترک کردند. «پایین بودن درآمد» همچنین طی پنج سال گذشته دومین عامل ترک شغل بوده است. از کل جمعیت ۱.۸میلیونی بیکار شده، ۲۹۴هزار و ۱۹۰ نفر به دلیل درآمد پایین، همکاری خود را قطع کردند. پس از آن «اخراج یا تعدیل نیرو» سومین عامل ترک شغل اعلام شده، طوری که ۲۵۲هزار و ۹۵۵ فرد شاغل طی ۵ سال گذشته با تعدیل نیرو از سوی کارفرما، مواجه شدند.

چهارمین عامل ترک شغل افراد شاغل، «تعطیلی دائمی محل کار» بوده است که ۱۲۶هزار و ۹۸۶ نفر به این دلیل به زمره بیکاران پیوستند. علت ترک شغل ۹۳هزار و ۷۵۸ نفر از شاغلان نیز، «فصلی بودن کار» بوده است که بیشترین عامل ترک شغل را به خود اختصاص می‌دهند.