در دادگاه جنایی تهران اتفاق افتاد

اعتراف به جنایت عاشقانه

گروه حوادث:مردی که در جنایت عاشقانه، شوهر زن موردعلاقه اش را کشته است در جلسه دادگاه اعتراف کرد.

تحقیقات برای روشن شدن قتل مردی جوان نشان داد پدر ومادر او زمانی که‌ سارا نوزاد خانواده یکی از اقوام به دنیا آمده‌است توافق کردند این نوزاد عروس خانواده‌شان شود و بدون در نظر گرفتن علاقه این زوج سال‌ها بعد این توافق را عملی کردند و همین باعث شد تا جوانی که عاشق سارا شده‌بود پسر جوان را به قتل برساند. 

دی ماه سال 94  کشف جسد در مسیر رودخانه کن واقع در روستای جهان آباد به کلانتری 170 کهریزک پلیس جنایی تهران را در برابر یک قتل قرار داد.

بررسی‌ها نشان داد مقتول مهران نام دارد که چندی قبل همسرش اعلام کرده‌بود گم شده‌است.  

سارا همسر مقتول در بازجویی ها  گفت: ما در شهرستان زندگی می‌کردیم مدتی بود که به تهران آمده‌بودیم شوهرم سر کار می‌رفت و روز حادثه هم طبق معمول برای رفتن به سر کار از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. 

با وجود این ادعاها وقتی پلیس روی زندگی شخصی مقتول تمرکز کرد مشخص شد مهران و سارا از آن زوج هایی بودند که ازدواجشان به خواسته خودشان نبوده است و قرار این ازدواج وقتی آنها بسیار کوچک بودند از سوی خانواده‌ها گذاشته‌شده‌ و زمانی که کمی بزرگ شده و به سن نوجوانی رسیده اند به عقد هم در آمده اند. 

این در حالی بوده که سارا از مدت ها قبل با جوانی به نام کیان رابطه داشته و داستان عاشقی آنها در روستایی که زندگی می‌کردند پیچیده‌بود .

 سارا خیلی زود به قتل اعتراف کرد و گفت: حوالی ساعت سه بامداد کیان به در منزل آمد ؛ بعد از اینکه من در خانه را باز کردم ، او مرا هل داد و وارد حیاط شد ،  یک میله آهنی در دست داشت و گفت که امشب می خواهد مهران  را به قتل برساند . مهران خواب بود و  من در حیاط ماندم وکیان به داخل خانه  رفت، بعد از قتل من کمک کردم جسد به بیرون از خانه انتقال داده شود.

خیلی زود کیان دستگیر شد و گفت که او با چکش ضربه زده و سارا بالش روی صورت شوهرش گذاشته است.

صبح دیروز به این پرونده در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد.

در ابتدای جلسه بعد از اینکه اولیای دم درخواست قصاص کردند کیان گفت: من اتهام قتل را قبول دارم و به تنهایی اینکار را کردم چون عاشق سارا بودم و نمی توانستم قبول کنم قرار پدران در دوران نوزادی سارا باعث شود عشقم از من گرفته شود وقتی مهران موضوع را فهمید با سارا به تهران مهاجرت کردند من نتوانستم دوری او را تحمل کنم و به تهران آمدم تا سارا را به دست آورم. سارا در این قتل نقشی نداشت ومن دروغ گفتم.

در ادامه سارا در جایگاه حاضر شد او گفت: من سرنوشتم را قبول کرده بودم اما کیان قبول نمی‌کرد. او خودش تصمیم به قتل گرفت و اجرا کرد.

    


اعدام مرد شیطان صفت در گلستان

متجاوز دختر بچه ۱۳ ساله در گلستان اعدام شد.

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: متجاوز به عنف پارسال در یکی از روستا‌های گرگان پس از ربودن یک دختربچه ۱۳ ساله به او تجاوز کرده بود.

وی افزود: قاضی پرونده پس از رسیدگی به درخواست خانواده این دختربچه در کمتر از ۶ ماه، حکم اعدام این فرد را صادر کرد.

هادی هاشمیان افزود: پس از طی تشریفات قانونی، حکم اعدام این متجاوز به عنف، صبح دیروز اجرا شد.

متهم این پرونده مرد مجردی بود که 30 سال سن داشت و در شب 27 خرداد سال گذشته مصادف با شب قدر پس از ربودن دختر 13 ساله به او تجاوز کرد.

دختر 13 ساله بعد از این اتفاق خودکشی می کند و جان خود را از دست می دهد و متجاوز بلافاصله پس از شنیدن این خبر پا به فرار می گذارد و در نهایت ظرف چند روز دستگیر می شود.