پس از یک سیل ویرانگر در سراسر پاکستان، این کشور خواستار دریافت کمک‌های بین‌المللی برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی‌ فارسی، سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان اعلام کرد که تعداد قربانیان باران‌‌های موسمی در این کشور به هزار و ۳۳ نفر رسیده که از این تعداد ۱۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته کشته شده‌اند.

یک مقام وزارت کشور پاکستان به بی‌بی‌سی گفت که تاکنون ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، امارات متحده عربی و دیگر کشورها به این کشور کمک‌هایی کرده‌اند، اما به کمک‌های بیشتری نیاز است.

سلمان صوفی گفت که از ژوئن امسال تاکنون بیش از هزار نفر در پاکستان کشته و میلیون‌ها نفر در اثر سیل‌های ویرانگر آواره شده‌اند.

او گفت که دولت پاکستان تمام تلاش خود را برای کمک به مردم انجام می‌دهد. صوفی به بی‌بی‌سی گفت که کشور به شدت به حمایت بین‌المللی نیاز دارد.

او افزود: «پاکستان با مسائل اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کرد، اما اکنون درست زمانی که می‌خواستیم بر آنها غلبه کنیم، فاجعه باران‌های موسمی رخ داد.»

وی یادآور شد که منابع مالی بسیاری از پروژه‌های عمرانی را جهت کمک به مردم آسیب دیده در نظر گرفته‌اند. به گفته شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان ۳۳ میلیون نفر در اثر سیل آسیب دیده‌اند که حدود ۱۵ درصد از جمعیت این کشور می‌شود. مقامات پاکستان تغییرات آب و هوایی را عامل این سیل‌های ویرانگر می‌دانند.

با این حال برنامه‌ریزی ضعیف دولت نیز به عنوان عاملی ذکر شده است که وضعیت سیل را تشدید کرده است، به طوری که ساختمان‌ها اغلب در مناطقی که احتمال دارد در سیل‌های فصلی آسیب ببینند، ساخته می‌شوند.