رئیس‌جمهور منتخب مردم آمریکا گفت که دولت او «دوره سوم اوباما» نخواهد بود چون دنیا در سال‌های حضور ترامپ بسیار تغییر کرده است.

جو بایدن افزود: ما نسبت به دولت اوباما - بایدن با جهانی کاملا متفاوت روبرو هستیم. رئیس‌جمهور ترامپ این چشم‌انداز را تغییر داده است. «اول آمریکا» مدنظر بود، اکنون «آمریکا تنها» شده‌ایم. بایدن در مصاحبه خود گفت، در ۱۰۰ روز اول اصلاحات مهاجرتی را به کنگره می‌رساند.  رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا گفت، دولت ترامپ تماس با تیم انتقالی او را آغاز کرده است و او این تلاش را  صادقانه دانست.

این اظهارات یک روز بعد از آن عنوان شد که یک آژانس فدرال با ارسال نامه‌ای رسما از آغاز انتقال قدرت خبر داد. جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در مصاحبه با ان‌بی‌سی گفت: فورا از جانب سرویس امنیت ملی با تیم ما ارتباط برقرار شد. آنها گزارش‌های روزانه ریاست‌جمهوری را به دست  من می‌رسانند.

ما نشستی هم با تیم کرونا در کاخ سفید خواهیم داشت. جو بایدن ادامه داد: و باید بگویم که این تماس صادقانه بوده است. تاکنون مضایقه نکرده‌اند و انتظار هم ندارم که این طور شود. بایدن گفت مستقیما گفت‌وگویی با دونالد ترامپ از زمان مشخص شدن رقابت کاخ سفید نداشته است.