اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا قرارداد همکاری فضایی میان کانبرا و واشنگتن را به مبلغ بیش از 150 میلیون دلار برای اجرای پروژه‌های اعزام انسان به کره ماه و سیاره مارس مریخ  امضا کرد.

شبکه اس‌بی‌اس استرالیا روز دوشنبه (31شهریور ماه) گزارش داد: اسکات موریسون با حضور در سازمان هوا فضای آمریکا (ناسا) در واشنگتن دی سی قرارداد همکاری مشترک فضایی دو کشور را منعقد کرد.

اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که این قرارداد همکاری به ارزش 150 میلیون دلار میان ناسا و سازمان فضایی استرالیا برای کمک به تجار و محقققان دو کشور به منظور توسعه فناوری‌ها و ظرفیت‌های فضایی دو کشور برای پروژه رفت و برگشت انسان به فضا به‌ویژه کره ماه و سیاه مریخ  منعقد شده است. موریسون گفت امیدوارم با این سرمایه‌گذاری ارزش بخش فضایی استرالیا به سه میلیارد دلار افزایش یابد و قریب به 20 هزار شغل تا سال 2030 در این کشور اقیانوسیه ایجاد شود. دولت موریسون برآورد کرده است با استفاده از این پروژه فضایی تجربیات استرالیایی‌ها در مورد توسعه مواردی مانند سیستم‌های ارتباطی زمین تا ماه، ساخت روبات‌ها برای استفاده در فضا و معادن، تهیه داروهای کمیاب و گسترش فعالیت‌های ماهواره‌ای افزایش خواهد یافت.