مدیرعامل فولاد مبارکه در جریان دیدار با مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: چشم‌انداز فولاد مبارکه دست یابی کامل به تکنولوژی ساخت و بهره‌برداری صنعت فولاد است. 

مهندس عظیمیان بر اهمیت بیش از پیش علم و دانش در صنعت و اقتصاد تأ کید کرد و گفت: شرکت فولاد مبارکه قصد دارد با توسعه اکوسیستم نوآوری و ایجاد مرکز نوآوری و شتاب دهنده، از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند و با مشارکت در سرمایه‌گذاری خطرپذیر، به توسعه توانمندی فناورانه آ نها کمک کند تا از این طریق امکان دست‌یابی به فناوری صنعت فولاد مهیا شود و در این راستا از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دعوتبه همکاری می کند. 

به گزارش خبرنگار فولاد، در این دیدار دکتر مهدی کشمیری مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰۰ واحد فناور در ۴۳ پارک علم و فناوری در سطح کشور و ۵۱۰ واحد فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خواستار توسعه همکاری‌ها با صنعت فولاد کشور و شرکت فولاد مبارکه شد. 

در ادامه، دکتر مهدی ابطحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و رئیس پژوهشکده فولاد با اشاره به دستاوردهای مهم همکاری‌های گذشته و حال حاضر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد: بیش از ۴۰درصد واحدهای فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سابقه همکاری با فولاد مبارکه را دارند و فولاد مبارکه بازار مهم و اصلی عرضه توانمندی‌های پژوهشی و فناورانه آن هاست.

وی همچنین آمادگی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را برای مشارکت در طراحی و ایفای نقش در اکوسیستم نوآوری فولاد مبارکه اعلام کرد.

تاکید مدیرعامل فولاد مبارکه بر آماده سازی ورزشگاه نقش جهان

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، با حضور در ورزشگاه نقش جهان بر روند آماده‌سازی این ورزشگاه و مسیرهای منتهی تا کید کرد.  وی پس از بازدید در نشستی با مسعود تابش مدیرعامل باشگاه و محمد سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، ضمن پیگیری مشکلات این ورزشگاه، راهکارهای واگذاری سریع و قانونی این مجموعه از سوی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به شرکت فولاد مبارکه را بررسی کرد. 

مدیرعامل فولاد مبارکه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایمنا در خصوص شرایط کنونی ورزشگاه نقش جهان اظهار کرد: احداث این ورزشگاه یکی از آرزوهای دیرینه مردم  اصفهان بود. 

در سال‌هایی که من در شهرداری اصفهان بودم این پروژه شروع شد و همه مسئولان از همان موقع دست به دست هم دادند تا حالا بتوانیم از بخشی از این پروژه بزرگ بهره‌برداری کنیم. 

وی افزود: البته اقدامات زیادی باید در جهت کامل کردن این مجموعه صورت بگیرد تا نفرات بیشتری بتوانند از امکانات این مجموعه استفاده کنند و ایمنی این مجموعه نیز تأمین شود. 

امروز تصمیم گرفتیم برای واگذاری دولتی این مجموعه به صورت قانونی تدابیری بیندیشیم و ما نیز در شرکت فولاد مبارکه امکانات مالی تکمیل این مکان را تأمین کنیم. 

 شرکت فولاد مبارکه قصد دارد با توسعه اکوسیستم نوآوری و ایجاد مرکز نوآوری و شتاب دهنده، از استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان حمایت کند و با مشارکت در سرمایه‌گذاری خطرپذیر، به توسعه توانمندی فناورانه آ نها کمک کند تا از این طریق امکان دست‌یابی به فناوری صنعت فولاد مهیا شود و در این راستا از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دعوت به همکاری می کند

وی تأ کید کرد: فولاد مبارکه تا کنون هزینه‌های زیادی را برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان متقبل شده است و انتظار دارد وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و تجهیز گرفتاری های قانونی را حل کنند و قرارداد واگذاری و بهره‌برداری از این ورزشگاه را به فولاد مبارکه انتقال دهند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای مسیرهای منتهی به ورزشگاه گفت: برای مسابقه بسیار مهمی که روز یکشنبه ۱۸ آذرماه برگزار می شود، معاونان شرکت مسئولان باشگاه و اداره ورزش و جوانان با همکاری یکدیگر و با تلاشی جهادگونه و شبانه روزی در حال آماده سازی جاده‌های دسترسی به پارکینگ‌های مرتبط هستند تا هواداران عزیز با سهولت بیشتری به ورزشگاه دسترسی پیدا کنند و رفت وآمدی ایمن داشته باشند. 

مدیرعامل فولاد مبارکه در خصوص شرایط باشگاه فولاد مبارکه سپاهان خاطرنشان کرد: این باشگاه فقط به فوتبال خلاصه نمی شود و بقیه رشته‌های ورزشی هم مورد حمایت ماست؛ به گونه‌ای که هم فوتبال و هم سایر رشته ها کمک مالی داشته باشند و به موفقیت برسند. 

مهدی ابطحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و رئیس پژوهشکده فولاد با اشاره به دستاوردهای مهم همکاری‌های گذشته و حال حاضر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد: بیش از ۴۰درصد واحدهای فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سابقه همکاری با فولاد مبارکه را دارند و فولاد مبارکه بازار مهم و اصلی عرضه توانمندی‌های پژوهشی و فناورانه آن‌هاست

در حال حاضر مدیریت و هیئت مدیره باشگاه نیز بسیار فعال است. عظیمیان با ابراز رضایت از جایگاه تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: انتظار می رود این تیم هم چنان روند موفقیت خود را ادامه دهد.

رفع مشکلات صنعت فولاد برای صادرات 

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشستی با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی و تولیدکنندگان فولاد بر لزوم رفع مشکلات حوزه صنعت فولاد و خودرو تأکید کرد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، علی لاریجانی در نشست روز چهارشنبه که با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی تولیدکنندگان فولاد، قطعه‌سازان و خودروسازان برای بررسی مشکلات تولیدکنندگان فولاد، خودروسازان و قطعه‌سازان برگزار شد، بر لزوم رفع مشکلات حوزه صنعت فولاد و خودرو تأکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید نیاز داخلی کشور به فولاد تأمین شود، اما در شرایط فعلی لازم است از ظرفیت‌های موجود برای صادرات این محصولات نیز استفاده شود.

همچنین در این نشست پیرامون میزان صادرات فولاد با توجه به نیاز داخلی به این محصول، راه‌های بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور با توجه به تحریم‌های آمریکا و نیز تأمین مواد اولیه موردنیاز تولیدکنندگان فولاد کشور مسائلی مطرح و راه‌حل‌های آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.