مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در دیدار با تعدادی از نمایندگان رسانه‌های تخصصی در تهران گفت: تک‌تک رسانه‌ها، مشاوره رسانه‌ای گروه فولادمبارکه هستند و هر نظر و دیدگاه ایشان می‌تواند گروه فولاد مبارکه را یک قدم به پیش ببرد.

هادی نباتی نژاد افزود: در این جلسات، هم فکری و هم اندیشی قوت می گیرد و ما وظیفه خود می دانیم با اصحاب رسانه که سوابق قابل ملاحظه‌ای از فعالیت حرفه ای را در کارنامه خود دارند، اینگونه جلسات هم اندیشی را برگزار کنیم تا اگر اخلالی در سیستم رسانه ای فولاد مبارکه وجود دارد شنونده آن باشیم. به یقین جلسات هم اندیشی به صورت فصلی برپا خواهد شد تا از نظرات یکدیگر بهره مند شویم.

وی افزود: اعتقادم بر این است که یکی از بازوهای اصلی روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه رسانه‌ها هستند و باید از مجاری رسانه‌ها برای ظهور و بروز بیشتر فعالیت‌های شرکت فولاد مبارکه استفاده کنیم.

نباتی نژاد در ادامه گفت: نگاه بر این است بخشی از موضوعات را تغییر و بهبود مستمر داده و فضاهای جدید را به روابط عمومی فولاد مبارکه اضافه کنیم از این رو در بخش روابط بین الملل اقدامات جدیدی تعریف کرده ایم.

وی تاکید کرد: اتفاقات خوبی در انتظار شرکت فولاد مبارکه است و تلاش بر این است که با کمک رسانه‌ها بتوانیم اطلاع رسانی این اتفاق ها را به خوبی ر قم بزنیم.

نباتی نژاد افزود: روابط عمومی فولاد مبارکه در کنار رسانه‌ها قرار دارد و در تلاش است تا پروژه های رسانه‌ای جدید را با کمک رسانه‌ها انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه پذیرنده مطالب با نگاه نقدکننده است افزود: برخی اخبار که نگاه نقادانه دارند و مشکلات و چالش‌ها را بررسی می‌کنند را پذیرا هستیم، اما برخی از مطالب نگاه تخریبی دارند. در واقع باید نقد سالم صورت گیرد و صداقت در نوشتار وجود داشته باشد.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با بیان این مطالب گفت: با وجود تحریم ها شرایط فعلی شرکت فولاد مبارکه ویژه است و  در وضعیت اقتصادی فعلی کشور به امید نیاز دارد و ما باید در این شرایط اقدام های امیدآفرین انجام دهیم و رسانه ها نیز به خوبی فعالیت‌های رو به جلوی بنگاه های اقتصادی موفق را نشر دهند.

وی با اشاره به اینکه به وجود آمدن برخی اشکلات طبیعی است و نباید افکار عمومی را با محتواهای جهت دار مشوش کرد افزود: یکی از اتفاقات مهم که شرکت فولاد مبارکه به آن پرداخته عمل به مسئولیت های اجتماعی در بخش‌های مختلف از کرونا گرفته تا آبادانی راه های روستایی و... بوده است. حال اگر این دست از اقدامات نیز مورد نقد قرار بگیرد به طبع مدیران شرکت، برای انجام این قبیل امور عام المنفعه با مشکل روبرو خواهند شد.

نباتی نژاد ادامه داد: ما می‌خواهیم با نظرات رسانه‌های تخصصی به یک چارچوب مناسب رسانه ای برسیم.

به گفته وی، هر کدام از رسانه‌ها، مشاوره رسانه‌ای مجموعه فولاد مبارکه هستند و هر یک از نظرات و دیدگاه ها می‌تواند مجموعه را یک قدم به پیش ببرد.

نباتی نژاد تصریح کرد: هر رسانه می تواند با سبک خود سوژه‌های مختلف را پیگیری کرده و برای مجموعه فولاد مبارکه تولید محتوا انجام دهد.

به گفته نباتی نژاد، ارتباط گیری مناسب با مدیران فولاد مبارکه از خواسته های رسانه هاست که باید ساختاری برای آن شکل بگیرد زیرا در نهایت منجر به تولید محتوای بیشتر می‌شود. همچنین در فضای خبری نیز تصمیم بر این است که از پوشش محوری به سمت تولید محوری برویم و از رسانه‌ها نیز در این زمینه کمک خواهیم گرفت. به این شکل که به رسانه ها سوژه داده می شود تا تولید محتوا روی آن انجام گیرد.

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت فولادمبارکه، بازوهای اصلی روابط عمومی این شرکت رسانه‌ها هستند و باید ارتباط ما با آنها نزدیک باشد.

فولاد مبارکه علاوه بر صنعت باید قطب جبهه رسانه نیز باشد

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در نشستی دوستانه با اصحاب رسانه شهرستان مبارکه گفت: هدف مجموعه روابط عمومی فولاد مبارکه از برگزاری این نشست، همفکری رسانه ای بیشتر و ایجاد ذهنیت شفاف در خصوص فعالیتهای این بخش از فولاد مبارکه بوده است.

نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: بخش روابط عمومی باید رویکردی تخصصی و حرفه‌ای داشته باشد، زیرا فقط این روش می‌تواند بیانگر فعالیت‌های دستگاه مربوطه باشد. اکنون در مجموعه فولاد مبارکه به دنبال فعالیت‌های تخصصی و حرفه‌ای رسانه و اطلاع‌رسانی هستیم و موضع حزبی و سیاسی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده در هر فصل یک نشست با اصحاب رسانه برگزار شود، گفت: نگاه بنده یک نگاه ارتباطی است و در خصوص مسائل چالشی نیز علاقه‌مندم تا در صورت وجود مشکل به رفع آن‌ها بپردازم.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با اشاره به سیاست‌های این بخش از فولاد مبارکه گفت: سیاست ما در روابط عمومی فولاد مبارکه تعامل با رسانه‌هاست و در این تعامل، همواره نگاه رسانه‌ای وجود دارد.

نباتی‌نژاد با اشاره به اینکه همه مدیران قبلی در حوزه روابط عمومی فولاد مبارکه معدل بالای خوبی داشته‌اند، افزود: اگر برای تمامی اقدامات مدیران در حوزه روابط عمومی یک عدد در نظر بگیریم و در آخر بر اساس معدل کاری آن‌ها، روند فعالیتشان را قضاوت کنیم؛ به نظر بنده مدیران قبلی فعال در پست مدیریت روابط عمومی فولاد مبارکه از معدل بالایی برخوردار بوده‌اند؛ اما جایگاه فولاد مبارکه همچنان نیاز به تلاش بیشتری دارد، زیرا زمانی که فولاد مبارکه قطب صنعت فولاد است، باید قطب جبهه رسانه نیز باشد.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه تصریح کرد: از زمانی که به مجموعه فولاد مبارکه آمده‌ام، ساختار رسانه‌ای را بررسی کرده و تغییراتی نیز در این بخش در جهت بهبود عملکرد آن انجام داده‌ام. برای مثال، خبرنامه فولاد با طراحی و ساختار و محتوای جدید آماده شده است. پایگاه خبری فولاد مبارکه نیز تقویت خواهد شد و زیرساخت برای ارتباط با رسانه‌ها بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به دسته‌بندی رسانه‌ها و تغییر در تمامی فضای روابط عمومی فولاد مبارکه گفت: نوع ارتباط با رسانه‌ها و دسته‌بندی آن‌ها انجام شده است. در دو هفته اخیر، جلساتی با برخی رسانه‌ها برگزار شده و این تغییر رویه ادامه دارد تا در تراز فضای رسانه‌ای و روابط عمومی قرار بگیریم و نتیجه آن را در آینده خواهیم دید.

نباتی‌نژاد افزود: البته با توجه به گسترش فضای مجازی در کشور، رسانه‌ها بنا به نوع بارگذاری اخبار و  روند تولید محتوای خود از یکدیگر پیشی می‌گیرند و دیگر بحث استان اصفهان با دیگر رسانه‌های سراسری کشور مطرح نیست.

وی با بیان اینکه مجموعه روابط عمومی در تلاش است با کمک رسانه‌ها مشکلات را برطرف کند افزود: نام شهرستان مبارکه با فولاد مبارکه گره خورده است. در دو سال اخیر نیز نگاه مدیرعامل فولاد مبارکه به مسئولیت‌های اجتماعی متفاوت بوده و به همان اندازه که به دنبال پیاده‌سازی طرح تحول دیجیتال، تولید محصولات جدید و اجرای پروژه نورد گرم  شماره 2 بوده، در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز اقدامات بسیاری انجام داده است.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه ادامه داد: روابط عمومی این شرکت زبان دوطرفه مجموعه بوده و ضمن انتقال صحبت‌های مدیران به رسانه‌ها، صحبت‌ها و نظرات رسانه‌ها را به مدیران منتقل می‌کند.

نباتی‌نژاد گفت: فولاد مبارکه به‌عنوان یک برند اقتصادی از رسانه‌ها حمایت خواهد کرد و قطعا در این همکاری دستاوردهای بسیار خوب فولاد مبارکه در عرصه‌های مختلف نیز به نحو مناسب به جامعه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

توجه به اقتصاد رسـانه‌ها اقدامی برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در جمع نمایندگان خبرگزاری‌ها در استان اصفهان، حمایت و توجه به اقتصاد رسانه‌های کشور توسط شرکت فولاد مبارکه را اقدامی در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی دانست.

نباتی‌نژاد در این دیدار گفت: ماهیت این جلسه هم‌افزایی و همفکری با رسانه‌هاست. ازجمله اقدامات اولویت‌دار من برقراری ارتباط مؤثر و پویا با رسانه‌های جمعی است، زیرا باور دارم یکی از بازوهای اصلی فولاد مبارکه، رسانه‌ها هستند. هم‌افزایی به این معنا نیست که نقد فولاد مبارکه از سوی رسانه‌ها مطرح نشود، بلکه تعامل هدفمند و بیشتر بین شرکت فولاد مبارکه با رسانه‌ها مدنظر است.

به گفتۀ وی، استفاده از ظرفیت‌های موجود در شرکت فولاد مبارکه تنها در زمینۀ تولید فولاد نیست، زیرا در کنار بحث تولید، این شرکت به انجام مسئولیت اجتماعی نیز تعهد دارد و در شرایط اقتصادی فعلی کشور به بخش‌های رسانه‌ای نیز کمک کرده است. البته اشکالاتی در برخی فرایندها وجود دارد که با پیگیری‌های مضاعف رفع می‌شود.

هادی نباتی‌نژاد مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: به‌صراحت می‌گویم کار حرفه‌ای روابط عمومی و رسانه‌ای در دستور کار روابط عمومی فولاد مبارکه قرار دارد و از ورود به حاشیه‌ها پرهیز خواهیم کرد.

نباتی‌نژاد افزود: ممکن است نگاه به شرکت فولاد مبارکه با نگاه مالی همراه باشد، اما باید اذعان کنم فضای رسانه‌ای موجود بین شرکت فولاد مبارکه و رسانه‌ها براساس تعامل برد-برد است؛ هم شرکت فولاد مبارکه به اقتصاد رسانه‌ها و دیگر انواع حمایت و توسعۀ آن‌ها توجه دارد و هم از ظرفیت‌های رسانه‌ها بهره می‌برد. روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با تعریف کار ویژه‌های مختلف در کنار رسانه‌ها خواهد بود و از آن‌ها برای اطلاع‌رسانی اخبار و تولید محتوای مرتبط هدفمندتر استفاده خواهد کرد. باور داریم که در فضای رسانه‌ای و حوزۀ حرفه‌ای روابط عمومی اقدام‌های خوبی رقم خواهد خورد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه در یک ماه اخیر تغییراتی در فرایند تولید محتواها انجام گرفته است ادامه داد: باید فضای ارتباطی ما با رسانه‌ها افزایش یاید؛ در این زمینه اقداماتی برای دسترسی آسان به مدیران شرکت و تولید محتوا انجام خواهد شد. مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه گفت: برنامه‌ریزی‌های جدیدی در ادارۀ رسانه‌ها و فضای مجازی فولاد مبارکه انجام شده تا رسانه‌های فرهنگی اجتماعی و مذهبی نیز در کنار انجام فعالیت‌های شرکت بیش‌ازپیش حضور داشته باشند. در واقع شرکت فولاد مبارکه همان‌طور که در عرصه صنعت و اقتصاد به پیش می‌رود، صنعت فرهنگی را نیز پیش می‌برد و مشارکت‌های بسیاری در این بخش دارد.

اطلاع رسانی دست آوردهای باید از مدل پوشش محور به تولید محور تبدیل شود

هادی نباتی نژاد مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در نشستی با مدیران مسئول روزنامه‌های استان اصفهان با اشاره به رویکرد روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه نسبت به رسانه ها اظهار کرد: رسانه ها به عنوان یاور و همراه بنگاه های اقتصادی در همه سطوح در کنار ما هستند و همسویی نگاه بنده با نظرات رسانه ها و حرکت از «پوشش محوری» در اخبار به سوی «تولید محوری» را به فال نیک میگیرم. ما باید از پتانسیل تمام رسانه ها استفاده کنیم و در این راه به یقین در رویکرد خود، ارتباطات گستردهای با خبرنگارها و رسانه ها داریم.

وی با اشاره به گسترش دامنۀ رسانه‌ها نسبت به گذشته گفت: در حال حاضر تعریف از رسانه با گذشته بسیار متفاوت شده است. ادبیات رسانه‌ها با گذشته فرق دارد و شرایط به‌گونه‌ای شده که هر شخص در قالب شهروند-خبرنگار می‌تواند فعالیت رسانه‌ای داشته باشد. اگرچه طبقه‌بندی و قدمت یک رسانه در جایگاه خود اهمیت دارد، اما هر کسی که به‌روز باشد و قلم خوبی داشته باشد، از فاکتورهای رسانه‌ای نیز برخوردار است.

رسانه‌های باهوش و پرسرعت گوی سبقت را از دیگران خواهند ربود. خلاقیت و استفاده از شکل و فرم‌های جدید در تولیدات رسانه‌ای می‌تواند هم تمایز را برای رسانه‌ها به ارمغان آورد و هم از این رهاورد، فولاد مبارکه یک فضای تازه رسانه‌ای را تجربه کند. در حقیقت امروز در فولاد مبارکه، حرکت بر مبنای تخصص، کار و تلاش برنامه‌ریزی‌شده و همفکری و هم‌افزایی ثمره این تلاش است.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با بیان نگاه خاص رسانه‌ها به فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه یک برند تجاری اقتصادی بسیار معتبر است که بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی خود، به اقشار گوناگون توجه می‌کند. رسانه‌ها نیز به‌عنوان همراه همیشگی این بخش اقتصادی باید موردتوجه قرار گیرند.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه نگاه روابط عمومی فولاد مبارکه، انجام فعالیت حرفه‌ای خبری است، اظهار کرد: با تغییر تکنیکی که در حوزۀ روابط عمومی فولاد مبارکه صورت گرفته، انتظار داریم شاهد حضور بهتر و بیشتر رسانه‌ها باشیم.

نباتی‌نژاد با تأکید بر تعامل شرکت فولاد مبارکه با رسانه‌ها گفت: در این میان قطعا رسانه‌های اصفهان و شهرستان مبارکه جایگاه ویژه‌ای دارند. هدف ما حفظ آبروی افراد و صنعت فولاد کشور است و نگاهمان بر این است که بر مبنای تخصص و کار پیش برویم، ازاین‌رو تمهیداتی اندیشیده شده تا دسترسی خبرنگاران و رسانه‌ها به مدیران شرکت جهت تولید محتوای تخصصی نیز تسهیل گردد.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در ادامــــه گفت: گاهی سیاست‌های سازمانی باعث می‌گردد مسیری متفاوت طی شود ولی یقین داریم با تعاملات و سیاست‌گذاری جدید روندهای جاری نیز بهبود می‌یابد و به‌منظور آغاز راهی جدید و حمایت ساختاری از رسانه‌ها، آمادگی فولاد مبارکه را جهت آموزش خبرنگاران تخصصی حوزۀ صنعت در رسانه‌های اصفهان اعلام می‌داریم.

نباتی‌نژاد ضمن تشکر از حضور مدیران مسئول روزنامه‌های اصفهان در این نشست صمیمانه، اظهار کرد: ما به یاری رسانه‌ها برای تبدیل فولاد مبارکه به قطب رسانه‌ای کشور نیاز داریم. تاکنون نگاه مدیران روابط عمومی به فولاد مبارکه نگاهی درون‌سازمانی بوده، حال‌آنکه اکنون نگاه برون‌سازمانی به این شرکت فولادی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اظهار کرد: نادیده گرفته شدن اقدامات فولاد مبارکه در تجهیز بیمارستان‌ها یا خدمات دیگر این مجموعه بزرگ صنعتی و در عــــوض پرداخــــتن به برخی مشکـــلات ناراحت‌کننده است. به‌راستی کدام‌یک از مراکز معتبر در این شرایط اقتصادی چنین اقداماتی را در این حجم انجام داده‌اند؟

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه همچنین خطاب به مدیران روزنامه‌ها خاطرنشان کرد: همان‌طور که در اداره یک خانواده چندین‌نفره ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو باشیم، مدیریت مجموعه بسیار بزرگی مانند فولاد مبارکه اقتضائات و مسائل خاص خود را دارد و اگر منصفانه برخورد شود، باید اذعان کنیم که طبیعی است در حجم بزرگی از کار و فعالیتی که در حال انجام است، گاهی ایراد و نقصانی وجود داشته باشد. با وجود این، از رسانه‌ها انتظار نداریم مشکلات را منعکس نکنند، بلکه انتظار داریم واقع‌گرایانه و بر مبنای عدالت با خدمات و دستاوردها و برکات فولاد مبارکه برخورد کنند.