تفاهم‌نامه توسعه و ارتقای همکاری‌‌های علمی، پژوهشی و فناورانه میان سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه تربیت مدرس به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، طی تفاهم‌نامه‌ای که میان غلامحسین مظفری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و محمدتقی احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس به امضا رسید؛ طرفین بر همکاری‌‌های گسترده و متنوع علمی، آموزشی، پژوهشی و نوآورانه در منطقه آزاد کیش با هدف تبدیل این جزیره به‌‌هاب علمی و دانشگاهی منطقه تاکید کردند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در این دیدار با ابراز خرسندی از رویکرد مبتکرانه کیش در طراحی سازوکارهای خردمندانه برای نیل به توسعه پایدار، گفت: دانشگاه تربیت مدرس از سال 1361 با ماموریت تامین نیروی مدرس دانشگاه‌‌های کشور در شرایطی که بخاطر تغییرات سیاسی، خلا استاد در دانشگاه‌‌ها محسوس بود، تشکیل و در 4 دهه گذشته از رشد و توسعه بسیار خوبی برخوردار شده است. محمدتقی احمدی افزود: این دانشگاه پس از فراز و فرودهای فراوان و خط شکنی‌‌های حساب شده، اکنون در جایگاه علمی مطلوبی در داخل و خارج کشور قرار گرفته و به لحاظ اتکا به توان و استعدادهای داخل، توانسته نور امیدی در میان جوانان کشور ایجاد کند. وی در ادامه افزود: با دستیابی به بسیاری از ماموریت‌‌ها و اهداف و تلاش‌‌ها، اکنون مراحل به بار نشستن فناوری‌‌ها و ایده‌‌های نوآورانه را دنبال می کنیم و در این مسیر تجاری‌سازی شماری از طرح‌‌ها و برنامه‌‌ها را دنبال می‌کنیم. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از تعامل با بخش دانشگاهی به عنوان یکی از بخش‌‌های پیشران کشور گفت: کیش، جزیره و منطقه کوچکی از ایران عزیزمان است که طرح‌‌ها و اتفاقات بزرگی را در دستور کار قرار داده و نتایج آن یکی یکی به ثمر خواهد نشست.

غلامحسین مظفری افزود: در حال حاضر با تمامی دانشگاه‌‌های مطرح و به نام کشور به همکاری روشمند رسیده‌ایم و بنا داریم با تعریف زمینه‌‌های همکاری مشترک و بهره‌گیری از ظرفیت‌‌های مشترک و مورد علاقه طرفین، این جزیره زیبا را به قطب و‌‌ هاب علمی منطقه خلیج فارس و خاورمیانه تبدیل کنیم.

وی با اشاره به فعال شدن دانشگاه‌‌های کشور در کیش گفت: با یاری از این مراکز تولید دانش و نیز سایر مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین سایر پهنه‌‌ها و نواحی نوآوری و فناوری کشور که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راهبری می‌شود، اتفاق عظیمی در آینده برای کیش رقم خواهد خورد.

عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه گفت: برای نیل به اهداف ترسیم شده در سند چشم‌انداز کیش و برنامه 3 ساله در دوران مدیریت دکتر مظفری، برنامه‌ریزی دقیقی برای تامین مالی طرح‌‌های کلان و زیرساختی و ایجاد رونق در اقتصاد کیش به کار گرفته شده است.

ناصر آخوندی، افزود: در حال حاضر 30 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی در بخش دولتی و خصوصی در کیش در دست انجام است که معادل یک سوم بودجه عمرانی کشور است و از بابت تامین مالی به موقع طرح‌‌ها، پیش‌بینی‌‌های لازم صورت گرفته است.