در شرایط سخت تحریم و شیوع ویروس کرونا که بسیاری از مشاغل، کسب و کارها، درآمدها و توسعه با مشکلات جدی مواجه شده است و این که در فولاد مبارکه تولید و توسعه ها همچنان به قوت خود باقی مانده بسیار با ارزش است. وگرنه درشرایط عادی بسیاری از افراد و سازمان ها می توانند کار همیشگی خود را ادامه دهند.    

این مطلب را حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه مبارکه در دیدار ایرج ترابی مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با ایشان مطرح کرد و گفت: در این شرایط خاص در سال جهش تولید، تحقق منویات مقام معظم رهبری از اهمیت زیادی برخوردار است. خوشبختانه شاهد هستیم که فولاد مبارکه علاوه بر کسب توفیقات چشمگیر در تولید به تحقق مسئولیت های اجتماعی خود نیز با جدیت بیشتر پایبند است.

وی اظهار کرد: اگرچه شرکت هایی مانند فولادمبارکه از گستردگی، تنوع کاری و مواجه احتمالی با خطرات متعدد روبرو هستند، ولی ما شاهد این هستیم که بسیاری از خطرات پیشگیری و تعداد زیادی هم ختم به خیر می شوند که این در نتیجه رویکرد مدیریت این شرکت به مسئولیت های اجتماعی و دستگیری از آحاد مختلف جامعه است که با مشکلات معیشتی مواجه شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت موضوع صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از آن تاکید و اظهار کرد: این که فولادمبارکه در دو شهرستان همجوار خود در طرح احداث شبکه فاضلاب و جمع آوری، تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده در چرخه تولید و آبیاری فضای سبز خود اقدام نموده است، علاوه بر برکات دنیوی اجر اخروی را نیز برای همه عوامل شرکت درپی دارد. چراکه در آیات و احادیث زیادی از آب به عنوان مایه حیات یاد شده است.

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود توسعه فرهنگی شهرستان مبارکه را مورد تاکید قرار داد و با بیان این که تعاملات فولاد مبارکه با شهرستان در این زمینه نیز باید توسعه یابد، گفت: از آنجایی که شرکت فولاد مبارکه به عنوان یک همسایه متعهد همواره به توسعه منطقه پیرامونی خود در حوزه های عمرانی، اقتصادی فرهنگی و اجتماعی توجه داشته است، به نظر می رسد به منظور بهبود فرایند جامعه نیز باید با برنامه ریزی های بهتری از ظرفیت های فولاد مبارکه در توسعه فضاهای فرهنگی و مذهبی شهرستان استفاده بهینه ای شود تا از این طریق شاهد رشد تعالی فرهنگی جامعه باشیم.   

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: مدیران و کارکنان فولاد مبارکه درنظر داشته باشند همه مسئولین و آنان که باید، قدردان اقدامات، دستاوردها و خدمات فولاد مبارکه هستند؛ به همین سبب نباید جهادگران خط مقدم تولید فولاد کشور در هنگام سختی ها، تحریم ها و طعنه زنی های بدخواهان و دشمنان قد خم کنند. بلکه باید با توکل به خداوند و با تلاش و قوت فزاینده به جهاد اقتصادی خود ادامه دهند.

در این دیدار ایرج ترابی مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه نیز ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر با ارائه گزارش مبسوطی از دستاوردهای شرکت در چهار ماهه نخست سال جاری گفت: رویکرد مدیریت ارشد شرکت فولاد مبارکه به گونه ای بوده و هست که با درک صحیح از شرایط اقتصادی کشور و مشکلاتی که تحریم و شیوع ویروس کرونا برای اقتصاد و جامعه به همراه آورده است، همواره در کنار مسئولین و مردم،  به عنوان نقطه اتکا و یاری رسان باشد.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد امام جمعه شهرستان مبارکه برای حمایت از توسعه فرهنگی و مذهبی این شهرستان تصریح کرد: فولاد مبارکه همواره با نگاه ملی تلاش کرده است به مسئولیت های اجتماعی خود پایبند باشد فلذا در ادامه مشارکت های خود و در حوزه های یاد شده نیز آمادگی هرگونه همکاری بیشتر با امام جمعه محترم و سایر مسئولین دلسوز شهرستان را دارد.