رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه ‌‌آمریکا در حال ضعیف‌تر شدن است، تصریح کردند: مسئولان مراقب خدعه اروپایی‌ها باشند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی، ضمن تشکر صمیمانه از حرکت بزرگ و آگاهانه ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، نظام جمهوری اسلامی را در بهترین موقعیت و جبهه استکبار و در رأس آن ‌‌آمریکا را در ضعیف‌ترین شرایط دانستند و گفتند: مردم به‌ویژه جوانان و همچنین مسئولان باید با وقت‌شناسی و اقدام بهنگام، از ظرفیت‌های فراوان به منظور حل مشکلات کشور استفاده کنند.

ایشان با اشاره به برخی افراد ضعیف و منفعل که همواره ضعف‌های خود را به مردم نسبت می‌دهند و مدعی ضعیف شدن انقلاب هستند، خاطرنشان کردند: مردم همین‌هایی هستند که ۲۲ بهمن در خیابان‌ها دیدید و خداوند این ملت را که با بصیرت از هویت و کشور خود دفاع می‌کنند، مورد لطف قرار خواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه به شهادت جمعی از پاسداران حافظ امنیت و مرزها اشاره و تأکید کردند: این شهادت‌ها باید ما را هوشیار و آگاه کند که امنیت کشور به قیمت خون بهترین جوانان کشور به دست می‌آید و همه باید قدردان این جان‌فشانی‌ها باشیم.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با تجلیل از مردم شهیدپرور اصفهان و حضور پرشکوه و اعجاب‌آور آنان در تشییع شهدای حافظ امنیت، تأکید کردند: مردم اصفهان همواره جزو پیشگامان نهضت و انقلاب اسلامی بوده و هستند.

ایشان گفتند: امروز روز کار و حرکت دولت، مسئولان، ملت و بخصوص جوانان است که باید ظرفیت‌های بلااستفاده فراوان و گسترده کشور را شناسایی و از آنها بهره‌برداری کنند.

رهبر معظم انقلاب، استفاده از ظرفیت‌های کشور را نیازمند حرکت آتش به اختیار جوانان دانستند و خاطرنشان کردند: گروه‌های جوانِ مؤمن و انقلابی باید هر کاری را که امکان‌پذیر است در چارچوب قوانین و مصلحت کشور انجام دهند و نباید معطل کسی بمانند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به موقعیت ضعیف دشمن یعنی جبهه استکبار و در رأس آن رژیم متجاوز ‌‌آمریکا، تأکید کردند: ما نمی‌خواهیم خود را به ساده‌لوحی بزنیم و از دشمن غافل شویم، اما واقعیات نشانگر آن است که دشمن به‌شدت گرفتار مسائل داخلی و خارجی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «مشکلات اجتماعی»، «افسردگی و سرخوردگی جوانان»، «افزایش آمار قتل و جنایت»، «گسترش اعتیاد و مواد مخدر»، «درگیری میان سران ‌‌آمریکا» و «بدهی‌های عجیب و غریب» را بخش‌هایی از گرفتاری‌های ‌‌آمریکا برشمردند و افزودند: همه این موارد مستند به آمارها و گزارش‌های رسمی و داخلی ‌‌آمریکا است و به دلیل همین مشکلات و گرفتاری‌ها، دچار وضعیت کنونی در سوریه و عراق و افغانستان شده‌اند و به‌شدت نیز عصبانی هستند.

ایشان با اشاره به برگزاری ناموفق نشست ورشو گفتند: دولتمردان ضعیف‌العقل ‌‌آمریکا از برخی دولت‌های همکار خود و دولت‌های ضعیف و مرعوب برای نشست ورشو و تصمیم‌گیری ضد ایران دعوت کردند، اما این نشست به هیچ نتیجه‌ای نرسید و همه اینها نشانه ضعف است و دشمن که در حالت ضعف دچار عصبانیت می‌شود، شروع به جنجال و فحاشی می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این جنجال‌ها که از روی ضعف است، نباید دل فلان مسئول را خالی و یا فلان جوان را دچار خطا کند.

رهبر انقلاب اسلامی، نشست شکست‌خورده ورشو و هم‌نشینی مقامات کشورهای به ظاهر مسلمان با رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانی با ‌‌آمریکا را موجب رفتن آبروی آنان دانستند و تأکید کردند: این افراد در میان ملت خود نیز هیچ آبرویی ندارند.

ایشان با تأکید مجدد بر ظرفیت‌های فراوان کشور و ضعف دشمن و لزوم استفاده از فرصتها، خطاب به جوانان گفتند: شما جوانان عزیز موتور پیشران حرکت کشور هستید و باید خود را از لحاظ روحی، معنوی، اخلاقی، صمیمی، علمی و توانایی‌های مدیریتی و تشکیلاتی آماده کنید و مدیریت کشور را به دست بگیرید. البته از تجربه پیران نیز باید استفاده کنید. رهبر انقلاب اسلامی آینده کشور را متعلق به جوانان دانستند و تأکید کردند: جوانان می‌توانند کشور را به قله برسانند و باید آمادگی خود را در عمل و همچنین با ثبات‌قدم نشان دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک توصیه هم به مسئولان کردند و گفتند: دشمن را درست بشناسید و مراقب باشید فریب او را نخورید، چه هنگامی که مشت و دندان نشان می‌دهد و چه هنگامی که لبخند می‌زند.

ایشان افزودند: بدانید، دل‌های دشمنان بسیار بیشتر از حرف‌هایی که بر زبان می‌آورند، مملو از بغض و کینه نسبت به اسلام و مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین نباید خدعه دشمن را قبول کرد.

رهبر انقلاب اسلامی، رفتار و اقدامات غربی‌ها را به معنی واقعی کلمه خدعه آمیز خواندند و گفتند: تکلیف ‌‌آمریکایی‌ها که مشخص است زیرا شمشیر را از رو بسته‌اند، اما باید مراقب اروپایی‌ها بود زیرا آنها نیز با خدعه عمل می‌کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: من به مسئولین و دولتی‌ها نمی‌گویم چه کنند اما باید بنشینند، فکر کنند و به‌گونه‌ای عمل کنند که فریب آنها را نخورند و به امید آنکه حالا کاری بکنیم، خودشان و ملت را دچار مشکل نکنند. ایشان خطاب به مسئولان گفتند: از دشمن وحشت هم نکنید و بدانید که دست خدا بالای همه دست‌ها است و خداوند پشتیبان ملتی است که دین او را یاری می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود، تجلیل از شهدا و تکریم خانواده‌های شهدا را از کارهای خوب و اصلی برشمردند و تأکید کردند: باید نام و اعتبار و جایگاه شهدا و خانواده‌های آنان را روز به روز افزایش داد زیرا شهدا، شاخص‌های مسیرحرکت انقلاب هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای با گرامیداشت یاد امام و شهدا، گفتند: به لطف خداوند، جوان‌های عزیز روزی را خواهند دید که همه آنچه را که به دنبال آن هستیم، محقق و متجلی خواهد شد.