درست در روزی که آرسنالی‌ها با خرید یک بازیکن ارزان‌قیمت و ناشناخته، خشم هواداران‌شان را برانگیختند، تاتنهامی‌ها به شکلی طعنه‌آمیز گرانقیمت‌ترین خرید تاریخ باشگاه‌شان را انجام دادند. «تانگای اندومبله» فرانسوی، از چند باشگاه بزرگ اروپایی پیشنهاد داشت اما در نهایت تصمیم گرفت به فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا پاسخ مثبت بدهد. برای تاتنهامی که این تابستان به دنبال ترمیم خط هافبک است، اندومبله خرید فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد. اسپرز در سه پنجره اخیر نقل و انتقالاتش تنها یک بازیکن خریده اما به نظر می‌رسد باشگاه، تابستان شلوغی را پیش رو داشته باشد. آن‌چه در مورد هافبک تازه‌وارد اسپرز جذاب به نظر می‌رسد، مسیر سختی است که او برای ایستادن در این نقطه سپری کرده و هرگز ناامید نشده است. او که فوتبال را از اولین سال‌های زندگی‌اش آغاز کرده بود، در 14 سالگی به آکادمی باشگاه گنگام رفت تا شاید بتواند راهش را برای حضور در تیم بزرگسالان باشگاه هموار کند. او برای دو سال در این باشگاه باقی ماند اما هرچه تلاش کرد، نتوانست خودش را به عنوان یک پدیده در گنگام جا بیندازد. در نهایت باشگاه فرانسوی با اعلام اینکه تانگای به اندازه امضای قرارداد حرفه‌ای با این تیم خوب نیست، عذر این بازیکن را خواست. 

پذیرش چنین اتفاقی، برای پسر نوجوانی که تنها 16 سال داشت، بیش از حد سخت به نظر می‌رسید. خانواده تانگای از او درخواست کردند که فوتبال را رها کند و به دنبال فعالیت دیگری برای زندگی‌اش باشد اما او به خانواده‌اش قول داد که خیلی زود همه چیز را عوض می‌کند. تانگای به آکادمی باشگاه آمیان رفت و یک فصل به صورت «رایگان» برای تیم دوم باشگاه توپ زد. پس از دو سال بازی برای تیم دوم، او به تیم اول آمیان رسید. اندومبله در اولین فصل بازی برای این تیم آنقدر خوش درخشید که مورد توجه باشگاه لیون قرار گرفت و به یکی از مهم‌ترین باشگا‌ه‌های فوتبال در کشور فرانسه رفت.

تنها دو فصل بازی برای لیون، کافی بود تا تعداد زیادی از تیم‌های بزرگ اروپایی به دنبال جذب این هافبک میانی پرانرژی و خستگی ناپذیر باشند. بدون تردید حالا باشگاه گنگام، به خاطر از دست دادن این ستاره با حسرت زیادی مواجه خواهد شد. آنها به استعداد اندومبله پشت پا زدند اما او راهش را پیدا کرد تا یک قرارداد حرفه‌ای جذاب و گرانقیمت با باشگاه تاتنهام امضا کند. اسپرز برای خرید این بازیکن 62 میلیون یورو پرداخت کرده و در صورت درخشش اندومبله در اولین فصل، 10 میلیون دیگر نیز در اختیار باشگاه لیون قرار خواهد داد. او در سال 2018 شش بار برای تیم ملی فرانسه نیز توپ زده و انتظار می‌رود که عضو ثابت اردوهای آینده خروس‌ها باشد. لقب گرانقیمت‌ترین خرید تاریخ باشگاه اسپرز البته برای مدت زیادی در اختیار این فوتبالیست نخواهد ماند. چراکه مائوریتسیو پوچتینو به دنبال خرید دو هافبک گرانقیمت‌‌ دیگر در بازار نیز هست. تاتنهامی‌ها در تابستان، در پی جذب دنی سبایوس از رئال مادرید و جیووانی لوسلسو از رئال بتیس هستند. دو خریدی که در مجموع نزدیک به 160 میلیون یورو برای تیم لندنی هزینه خواهند داشت.