جدال در زمین بارسا در ال‌کلاسیکو و مسابقه با اتلتیکومادرید در دور برگشت لالیگا، آزمون‌های بزرگی برای تیم سولاری بودند. در نگاه اول به نظر می‌رسد رئال آسیب‌پذیر در این دو مسابقه دچار فروپاشی خواهد شد اما آنها خیلی خوب روی پاهای‌شان ایستادند و در هر دو مسابقه شگفت‌انگیز ظاهر شدند. رئال فاصله زیادی با شکست دادن بارسا در نیوکمپ نداشت و در نهایت با این تیم به تساوی یک - یک رسید. این تیم در وندا متروپولیتانو سه بار دروازه آتلتی را باز کرد تا با روحیه‌ای فوق‌العاده در لیگ قهرمانان به سراغ آژاکس برود. نبرد با تیم هلندی به هیچ‌وجه ساده به نظر نمی‌رسد. شاید آژاکس در سال‌های گذشته نتایج خوبی در لیگ قهرمانان به دست نیاورده باشد اما این تیم حالا نسل فوق‌العاده‌ای را در اختیار دارد. آنها برای چندین سال در انتظار کشف یک ستاره جدید بودند و ناگهان دو ستاره با هم در این تیم ظهور کردند. فرانک دی یونگ فصل آینده را در بارسلونا سپری خواهد کرد و دی‌لیخت نیز به زودی به یک تیم بزرگ اروپایی ملحق خواهد شد. این بازی اما به هیچ قیمتی نبرد جوان‌ها با پیرمردها نیست. چراکه تیم سولاری نیز با تکیه به نیروی جوانی اوج گرفته است.

رئال مادرید در هفت بازی گذشته، 6 برد و یک تساوی را پشت سر گذاشته است. آنها در این هفت بازی 20 گل به ثمر رسانده‌اند و در حالی به این کیفیت رسیده‌اند که در ترکیب اصلی، نفرات باتجربه زیادی در اختیار ندارند. خط حمله‌ای که تا فصل قبل با حضور بیل، بنزما و کریستیانو رونالدو تکمیل می‌شد حالا از بی بی سی فاصله گرفته است. از بین این سه بازیکن تنها بنزما همچنان به عنوان مهره فیکس برای رئال به میدان می‌رود. در دو بازی حساس گذشته با بارسا و آتلتی، خط حمله رئال با ترکیب بنزما، وینیسیوس جونیور و لوکاس واسکز بسته شد. 

لوکاس دروازه بارسا را باز کرد و وینیسیوس نیز کاملا درخشان نشان داد. سرخیو ریگویلون جوان نیز برابر آتلتی از ابتدا در سمت چپ خط دفاعی قرار گرفت. همانطور که مارکوس یورنته نیز به عنوان هافبک دفاعی مقابل بارسلونا به میدان رفت و با فیکس شدن، چشم‌ها را خیره کرد. نسبت به چند سال گذشته، رئال مادرید تیمی به مراتب کم‌ستاره‌تر به نظر می‌رسد. تحول بزرگ آنها اما به کمک مهره‌های کم‌سن‌وسال رقم خورده است. مهره‌هایی که شاید اسم بزرگی ندارند اما تشنه رسیدن به موفقیت و تبدیل شدن به ستاره‌های بزرگ هستند. شواهد نشان می‌دهند که سولاری در حال ساخت یک نسل تازه برای باشگاه رئال مادرید است. تجربه کاری او در تیم‌های پایه باشگاه، کمک می‌کند تا این مربی به خوبی کار با جوان‌ترها را بلد باشد. شاید تاثیر کار او در مادرید، تا چند سال دیگر و در زمان بلوغ فنی این پدیده‌ها مشخص شود. با این وجود نباید فراموش کرد باشگاهی مثل مادرید همواره به نتایج وابسته است و سپری کردن یک فصل بدون جام، می‌تواند پرز را برای اخراج سولاری متقاعد کند. بردن کوپادل‌ری و یا درخشش در اروپا، پروژه سولاری در مادرید را طولانی‌تر خواهند کرد.