فرار از زیر تیغ با آلمالیق!

دقایقی قبل از شروع بازی حساس سپاهان و الاتحاد، تقریبا مشخص شده بود که تیم مورایس حتی در صورت شکست خوردن در این مسابقه نیز به مرحله بعدی لیگ قهرمانان راه پیدا می‌کند. آنها روبه‌روی الاتحاد نمایش نسبتا خوبی داشتند و حتی می‌توانستند بازی را به سود خودشان به پایان ببرند اما شاگردان گایاردو در لحظات تعیین‌کننده بازی، عملکرد بهتری داشتند و سرانجام با پیروزی، صدرنشینی‌شان را محکم کردند. تیم مورایس هم خودش را به دور بعد لیگ قهرمانان رساند اما آنها برای رسیدن به موفقیت در این تورنمنت، باید در بازی‌های بعدی، قدرت تمام‌کنندگی بیشتری داشته باشند.

آریا طاری 

پایان یک رقابت عجیب

لیگ قهرمانان برای سپاهان، سرشار از داستان‌های عجیب و غیرمنتظره بود. آنها در شروع تورنمنت دو امتیاز را برابر نیروی هوایی عراق در آخرین ثانیه‌های بازی از دست دادند و در معرض شوک ناراحت‌کننده‌ای قرار گرفتند. خیلی زود شوک بزرگ‌تری از راه رسید و بدون برگزار شدن بازی سپاهان با الاتحاد، همه امتیازهای این بازی به تیم عربستانی تعلق گرفت. سپاهان ماند و یک امتیازی که نمی‌توانست این تیم را از کابوس عبور بدهد. این تیم اما با دو برد متوالی، به زندگی برگشت و دوباره شانس پیدا کرد. بازی حساس بعدی، بسیار تعیین‌کننده به نظر می‌رسید. نبرد برگشت با نیروی هوایی عراق برای سپاهان خیلی سخت پیش رفت. تیمی که در دقایق پایانی 9 نفره شده بود، سرانجام توانست این سه امتیاز را به دست بیاورد. اگر این برد نبود، سپاهان هیچ شانسی برای زنده ماندن در گروه نداشت. سرانجام هم با شکست در نبرد برگشت با الاتحاد، دور گروهی برای سپاهانی‌ها به پایان رسید.

آن 9 گل نجات‌بخش

در نهایت مسابقه‌ای که صعود سپاهان به دور حذفی را رقم زد، نبرد با آلمالیق ازبکستان بود. سپاهان در آن بازی 9 گل به ثمر رساند و در نهایت هم این تفاضل گل بود که صعود این تیم را مسجل کرد. اگر سپاهان تفاضل کم‌تری داشت، به احتمال زیاد از لیگ قهرمانان حذف می‌شد. جالب اینکه آلمالیق تیم چندان افتضاحی هم نبود و در دو بازی اخیرش روبه‌روی الاتحاد و نوبهار به سختی طعم شکست را چشید. آن‌چه در آن مسابقه خاص اتفاق افتاد، در نهایت مورایس و شاگردها را از یک کابوس بزرگ عبور داد.

در نهایت مسابقه‌ای که صعود سپاهان به دور حذفی را رقم زد، نبرد با آلمالیق ازبکستان بود. سپاهان در آن بازی 9 گل به ثمر رساند و در نهایت هم این تفاضل گل بود که صعود این تیم را مسجل کرد

آچار فرانسه آقای مربی

همه مربی‌ها معمولا در ترکیب تیم یک آچار فرانسه دارند که همه جای زمین برای‌شان بازی می‌کند. کاماوینگای سپاهان هم محمد قربانی است. بازیکنی که یک هافبک تخصصی به شمار می‌رود اما با نظر مورایس در چند پست دیگر هم به میدان رفته و در این بازی روبه‌روی الاتحاد نیز در قلب دفاع بازی کرد. در غیاب هادی محمدی، سرمربی پرتغالی سپاهان اصرار زیادی به استفاده از زوج دانشگر و قربانی داشت. اینکه سیاوش یزدانی حتی در چنین مسابقه‌ای برای تیم به میدان نمی‌رود، نشان می‌دهد سرمربی سپاهان علاقه زیادی به مدال بازی او ندارد. به هر حال زوج قربانی و دانشگر نیز برای ادامه لیگ قهرمانان زوج چندان مطمئنی نیستند اما هادی چهار جلسه از همراهی تیم محروم شده و در چند بازی دیگر نیز نمی‌تواند در ترکیب سپاهانی‌ها به میدان برود.

زهردارترین مدافع ایران

تنها گل سپاهان در نبرد با الاتحاد را رامین رضاییان به ثمر رساند. بازیکنی که در چهار بازی آسیایی آخر تیمش، چهار گل زده و یک پاس گل داده است. این آمار برای یک مدافع کناری، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. رامین بدون شک بهترین بازیکن تیم مورایس به حساب می‌آید و در روزهایی که شهریار و عیسی چندان گلزن نشان نمی‌دهند، جور خط حمله تیمش را هم می‌کشد. داشتن رامین، یک تمایز خیره‌کننده با رقبا برای سپاهان به وجود می‌آورد. بازیکنی که همیشه آماده است تا روی دروازه رقبا، خطر به وجود بیاورد. جالب است بدانید که رامین بهترین گلزن ایرانی این فصل لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید.

احتمالی که از بین رفت

اگر سپاهان در دیدار این هفته برابر الاتحاد به برتری می‌رسید، در صدر جدول گروه قرار می‌گرفت و در سید یک قرعه‌کشی مرحله بعدی نیز قرار داده می‌شد. در شکل عجیب برگزاری لیگ قهرمانان، مرحله حذفی قرعه‌کشی خواهد شد. در این قرعه‌کشی، چهار تیم صدرنشین در پنج گروه در سید یک و یک تیم صدرنشین با کمترین امتیاز در کنار بهترین تیم‌های دوم در سید بعدی قرار می‌گیرند. صدرنشینی سپاهان مسیر این تیم در ادامه جام را ساده‌تر می‌‌کرد اما شکست در بازی آخر، این تیم را در سید دوم مراسم قرعه‌کشی قرار داد.

نگرانی به سبک ژوزه

آن‌چه مورایس در پایان نبرد در عربستان نیز به آن اشاره کرد، نگرانی از محرومیت سنگین دو مهره کلیدی تیمش بود. ظاهرا ای.اف.سی تصمیم گرفته در این فصل سنگین‌ترین رای‌های ممکن را به سپاهان اختصاص بدهد. آنها در هر دو بازی یک‌هشتم نهایی هادی محمدی و جواد حسین‌نژاد را در اختیار ندارند و محرومیت هادی در صورت صعود سپاهان به یک‌چهارم نیز کشیده خواهد شد. این موضوعی است که سرمربی سپاهان را نگران آینده تیمش کرده است.