آریا رهنورد

یک بازیکن خودش قبل از همه متوجه می‌شود که دچار پارگی از ناحیه رباط صلیبی شده است. لحظه‌ای تلخ و دردناک که او را برای مدت زیادی از جریان بازی دور نگه می‌دارد. شرایط خاص برگزاری لیگ برتر با وقفه‌های طولانی و بدنسازی چندباره، کیفیت بد چمن‌ها و مشکلات بدنی بازیکنان، دلایلی هستند که سونامی رباط صلیبی را دوباره در لیگ برتر به جریان انداخته‌اند. فعلا نفرات پرشماری لیگ برتر را به این دلیل از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد دیر یا زود نفرات دیگری نیز تحت تاثیر این اتفاق تلخ قرار می‌گیرند.

یاسین یکی از مهم‌ترین خریدهای این فصل فوتبال ایران بود. اما فشردگی بیش از حد بازی‌ها و پروازهای مداوم، بدن سلمانی را تحت فشار قرار داد و کاری کرد که این بازیکن در نهایت با پارگی رباط صلیبی روبه‌رو شود تا یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌های ممکن برای یحیی رقم بخورد 

مرتضی پورعلی‌گنجی (پرسپولیس)

تیم ملی در نبرد تدارکاتی با قطر، به راحتی حریف را شکست داد اما اتفاقی که آن روز برای مرتضی پورعلی‌گنجی رقم خورد، هم روی پرسپولیس و هم روی تیم ملی تاثیر منفی قابل توجهی گذاشت. فوتبال ایران یکی از آماده‌ترین مدافعانش را تا پایان فصل از دست داد. بازیکنی که شاید خودش هم در این مصدومیت بی‌تقصیر نبود و بی‌جهت در میانه میدان برای پس گرفتن یک توپ، قدم جلو گذاشت. به هر حال مرتضی با این آسیب‌دیدگی بدموقع، جام ملت‌های آسیا را نیز از دست داد و در تقابل‌های حساس آسیایی پرسپولیس نیز جای خالی‌اش احساس شد.

یاسین سلمانی (پرسپولیس)

یاسین یکی از مهم‌ترین خریدهای این فصل فوتبال ایران بود. بازیکنی که سپاهان را به مقصد پرسپولیس ترک کرد و البته حضور فعالی نیز در اردوی تیم ملی امید برای مقدماتی المپیک و البته بازی‌های آسیایی داشت. فشردگی بیش از حد بازی‌ها و پروازهای مداوم، بدن سلمانی را تحت فشار قرار داد و کاری کرد که این بازیکن در نهایت با پارگی رباط صلیبی روبه‌رو شود. این یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌های ممکن برای یحیی بود. چراکه او در این فصل حساب ویژه‌ای روی یاسین باز می‌کرد و اصلا انتظار نداشت که یکی از بهترین بازیکنان تیمش را به همین سادگی از دست بدهد.

سبحان خاقانی (ذوب آهن)

تنها چیزی که برای یک فوتبالیست از پاره شدن رباط بدتر به نظر می‌رسد، دوباره پاره شدن رباط است! سبحان که چند بار با این مصدومیت جدی دست و پنجه نرم کرده، حالا دوباره باید مدت زیادی را بیرون از میادین بماند. او در جلسه تمرینی ذوب‌آهن برای ثانیه‌هایی دچار درد شد اما جالب اینکه برای چند ثانیه به تمرین ادامه داد و حتی گل هم زد اما دیگر نتوانست روی پا بماند و روی زمین دراز کشید. پس از بررسی‌ها و آزمایش‌های نهایی نیز پارگی رباط سبحان خاقانی برای چندمین بار تایید شد. او امید زیادی داشت تا در ذوب به روزهای خوب گذشته برگردد اما این اتفاق فعلا برایش رخ نداده است.

آرش قادری (ذوب آهن)

فصل قبل در تراکتور عملکرد خوبی داشت و ذوبی‌ها برای این فصل حساب ویژه‌ای روی او باز می‌کردند. مصدومیت سنگین آرش قادری اما موجب شد ربیعی از نفراتی مثل شایان مصلح و نادر محمدی در قلب دفاع استفاده کند. او یکی از ستون‌های دفاعی ذوب به شمار می‌رفت اما خیلی زود دچار مصدومیت شد تا در این فصل دیگر نتواند به تیم جدیدش کمک کند. قادری یکی از مدافعان خوب این سال‌های لیگ برتر بوده و حالا دیگر نمی‌تواند تیمش را در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران همراهی کند.

مرتضی تبریزی (آلومینیوم اراک)

بازی این هفته آلومینیوم و پیکان آنقدر ماجرای داوری داشت که دیگر کسی به مصدومیت نسبتا جدی مرتضی تبریزی توجه نکرد. مرتضی در نیمه دوم این بازی آسیب دید و از زمین مسابقه بیرون رفت. اراکی‌ها امید زیادی داشتند که دوری او از میادین فقط چند هفته طول بکشد اما مشخص شد که تبریزی نیز با پارگی رباط روبه‌رو شده و بعید است دیگر تا پایان این فصل در زمین فوتبال دیده شود. این یک ضربه بزرگ برای خط حمله آلومینیوم در این فصل به شمار می‌رفت.

سجاد بازگیر (شمس آذر)

پس از درخشش فصل گذشته در ترکیب ملوان، این تابستان راهی شمس آذر شد اما حتی قبل از آن‌که اولین بازی‌اش را برای این باشگاه انجام بدهد، آسیب دید و فصل را از دست داد. سجاد یکی از اولین قربانیان رباط صلیبی در لیگ برتر بیست و سوم بود. او در واقع اولین فوتبالیستی بود که در این فصل با این کابوس بزرگ روبه‌رو شد و نتوانست به شمس آذر در لیگ برتر کمک کند.

علیرضا باویه (فولاد خوزستان)

هافبک 21 ساله فولاد نیز به جمع نفراتی پیوست که این فصل در فوتبال ایران دچار پارگی از ناحیه رباط صلیبی شده‌اند. علیرضا که این فصل بارها در ترکیب تیم اهوازی قرار گرفت و بازی‌های زیادی برای این تیم انجام داده، در جریان تمرین فولاد با درد زانو از زمین خارج شد. مربیان باشگاه امیدوار بودند مصدومیت این محصول آکادمی باشگاه جدی نباشد اما آزمایش‌ها، پارگی رباط علیرضا را تایید کردند تا فصل برای این بازیکن جوان همین حالا به پایان برسد. تا امروز او آخرین بازیکنی به شمار می‌رود که با این مشکل بزرگ روبه‌رو شده و باید برای مدت زیادی دور از  میادین بماند.