بیست‌وششمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال زنان جهان از 9 تا 26 آذر به میزبانی سه کشور دانمارک، نروژ و سوئد برگزار می‌شود. مسابقاتی که تیم ملی ایران نیز قرار است برای دومین بار در آن شرکت کند. درخشش هندبالیست‌های ایران در نخستین تجربه میدان جهانی باعث شد که نام آنها سر زبان‌ها بیفتد. حالا در آستانه این رقابت‌ها، صفحه رسمی فدراسیون جهانی که به معرفی تیم‌های حاضر در این مسابقات می‌پردازد، با انتشار یک پست دومین حضور تیم ایران را بازتاب داده است. 

در این پست با انتشار عکس‌هایی از فاطمه خلیلی، مینا وطن‌پرست، آرزو کیانی‌آرا و نوریه عباسی ضمن یادآوری حضور تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا که دو سال پیش برگزار شد، برای تیم ملی ایران که در گروه F رقابت های قهرمانی جهان با تیم های آلمان، لهستان و ژاپن همگروه است، آرزوی موفقیت شده است. در متن این گزارش آمده است:«جمهوری اسلامی ایران حضور خود را در رقابت‌های قهرمانی زنان جهان از دو سال پیش با شرکت در مسابقات جهانی اسپانیا آغاز کرد. اینجا برای بار دوم در گروه F  در یک گروه سخت قرار دارد اما آنها با عزم و اراده خود می‌خواهند ثابت کنند که به اهداف نهایی خود برسند و در رده‌های بین‌المللی خاطرات بیشتری داشته باشند.» 

تیم ملی ایران در دوره پیش در بین 32 تیم در رده سی‌ویکم ایستاد و حالا آنها با این هدف راهی قهرمانی جهان می‌شوند که رده‌ای بهتر را به دست بیاورند. هدفی که با چند بازی متعادل دست‌یافتنی است. هرچند سایه نداشتن تجربه روی سر این تیم سنگین و کار را مقابل رقبا سخت می‌کند. تنها بازیکن باتجربه این تیم فاطمه خلیلی دروازه‌بان است که در لیگ دسته دوم رومانی در تیم CSM Iasi حضور دارد. با این حال بانوان ایران نشان داده‌اند به رقم زدن کارهای بزرگ علاقه دارند.