«ناراحتی در سراسر شب همراه تو خواهد بود اما صبح که از راه برسد، شادی را با خودش خواهد آورد». این پیام زیبای تیاگو سیلوا به نیمار، پس از مصدومیت دردناک این ستاره بود. بسیاری از دوستان و هم‌تیمی‌های قدیمی نیمار، برای او چنین پیام‌هایی فرستادند. 

لئو مسی از این ستاره خواسته تا قوی بماند و خودش را برای آینده آماده کند و رودریگو، از او به عنوان الگوی خودش نام برده و تاکید کرده که این بازیکن دوباره در لباس تیم ملی برزیل، خواهد درخشید. همین پیام‌ها به تنهایی، جدیت ماجرا را در مورد نیمار نشان می‌دهند. بازیکنی که در نبرد با اروگوئه، دچار پارگی رباط صلیبی شد. آن هم در شرایطی که به باور خیلی‌ها، فوتبال بسیار خوبی بازی می‌کرد و دوباره در فرم خوبی قرار گرفته بود. 

نیمار از بارسا رفت تا خودش را از سایه مسی خارج کند اما او پس از آن، خودش را به سایه مصدومیت‌های ریز و درشت انداخت. سوپراستار برزیلی تا پایان این فصل دیگر در زمین فوتبال دیده نخواهد شد. نیمار پس از روبه‌رو شدن با این اتفاق تلخ، برای مدتی کوتاه سکوت کرده بود اما این سکوت را با قرار دادن یک پست در صفحه اینستاگرامش شکست. 

نوشته‌ای که رنج و ناراحتی عمیق او را در خودش داشت:«این موقعیت خیلی غمگینی است. بدترین موقعیت ممکن. می‌دانم که قوی هستم اما حالا بیشتر از همیشه به دوستان و خانواده‌ام نیاز دارم. روبه‌رو شدن با مصدومیت و جراحی اصلا ساده نیست. حتی تصور پشت سر گذاشتن همه این‌ها بعد از چهار ماه ریکاوری هم دشوار به نظر می‎رسد اما من بیشتر از همیشه به خودم ایمان دارم. این قدرت را در دستان خدا قرار می‌دهم تا بتواند بار دیگر قدرت من را از نو بسازد.»

آسیب دیدن نیمار، احتمال حضور او در رقابت‌های کوپا‌آمه‌ریکای سال بعد را هم با نگرانی‌هایی روبه‌رو می‌کند. گفته می‌شود این بازیکن حدود 9 ماه دور از میادین خواهد بود و پس از آن نیز بعید نیست که دوران ریکاوری بسیار سختی داشته باشد. 

رویای بزرگ نیمار اما، بردن جام جهانی 2026 با برزیل است. خیلی‌ها باور دارند که او برای این آرزوی بزرگ فوتبال بازی می‌کند. با این وجود شکی نیست که این پسربچه شگفت‌انگیز با وجود داشتن استعدادی خارق‌العاده، نتوانسته خودش را به بلندترین پله‌های فوتبال برساند. یک دهه قبل، تصور می‌شد نیمار تا قبل از 30 سالگی، چند توپ طلا را برده باشد اما او همیشه فقط مهمان این مراسم بوده است! 

مصدومیت این ستاره، مدیران باشگاه الهلال را نیز عصبانی کرده است. آنها خواهان دریافت غرامت 7.5 میلیون دلاری از فدراسیون فوتبال برزیل هستند اما حتی این رقم هم هزینه‌های سنگین این باشگاه برای نیمار را جبران نمی‌کند. 

این تیم مهم‌ترین ستاره‌اش را از دست داده و باید بدون او برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا آماده شود. جالب اینکه مسابقه با نساجی، آخرین بازی نیمار در یک نبرد باشگاهی بوده و گل او به این تیم ایرانی، تا اینجا آخرین گلی است که نیمار جونیور توانسته در دنیای فوتبال به ثمر برساند!