در دومین روز از آغاز غیررسمی بازی‌های آسیایی، نمایندگان کشورمان در رشته‌های والیبال ساحلی، والیبال و روئینگ به مصاف رقبای خود رفتند و توانستند با موفقیت کار خود را در این روز به پایان برسانند. والیبال ساحلی ایران که به نظر می‌رسد روی دور برد قرار دارد، روز گذشته با تیم یک (بهمن سالمی- سینا شوکتی) به مصاف تاجیکستان رفت و این تیم را با اقتدار و نتیجه دو بر صفر شکست داد. آنها بامداد امروز در دومین دیدار خود به مصاف عمان دو رفتند. مسابقات مقدماتی والیبال ساحلی بامداد جمعه به پایان می‌رسد. 

همچنین همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، بلندقامتان کشورمان در نخستین بازی خود یک پیروزی یک‌طرفه و راحت را به دست آوردند. تیم ملی والیبال در فاصله سه روز تا آغاز رسمی این بازی‌ها به مصاف نپال رفت و سه بر صفر (25 بر 9، 25 بر 15 و 25 بر 13) مقابل شصتمین رقیب خود در تاریخ رقابت‌های خود به پیروزی رسید. این برد آنقدر قابل انتظار و آسان بود که بهروز عطایی در پایان بازی عنوان کرد «نیمی از امتیازات حریف را خودمان به آنها دادیم!» البته والیبالیست‌ها باید حواس‌شان را جمع کنند به دیگر رقبا به راحتی امتیاز ندهند تا در مسیر کسب سومین جام قهرمانی متوالی ناکام نمانند! ایران امروز در دومین بازی خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها از ساعت 10 به مصاف بحرین می‌رود. 

درنهایت نیز در پایان مسابقات روئینگ که نمایندگان ایران در سه ماده قایق دونفره سبک و سنگین وزن زنان و دونفره سنگین وزن مردان به رقابت پرداختند، دو قایق زنان مستقیم به فینال A  رفت و قایق مردان به شانس مجدد راه یافت. مرحله شانس مجدد امروز برگزار می‌شود و فینال A  نیز یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. در روئینگ دونفره سبک وزن زنان قایق ایران با ترکیب نازنین ملایی و کیمیا زارعی با زمان ۶ دقیقه و ۵۹ ثانیه و ۱۱ صدم ثانیه در گروه خود اول شد و به فینال A رفت، در روئینگ دونفره سنگین وزن زنان قایق ایران با ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی با زمان 7 دقیقه و ۹ ثانیه و ۲۹ صدم ثانیه به فینال A رسید و در روئینگ دونفره سنگین وزن مردان قایق ایران با ترکیب رضا قهرمانی و امیرحسین محمودپور با زمان ۶ دقیقه و ۲۰ ثانیه و ۱۳ صدم ثانیه در گروه خود دوم شد و به شانس مجدد رفت.  به جز این سه رشته، تیم ملی فوتبال امید هم که در بازی نخست مقابل عربستان به تساوی بدون گل رسید‌،‌ امروز دومین بازی خود را از ساعت 15 مقابل ویتنام برگزار می‌کند. ناگفته نماند پرچم ایران هم در دهکده بازی به اهتزاز درآمد و علی پاکدامن مشعل مسابقات را حمل کرد و حالا همه برای آغاز رسمی مسابقات لحظه‌شماری می‌کنند.