همین یک سال قبل  بود که پاریسی‌ها قرارداد کیلیان امباپه را با سروصدای بسیار زیادی تمدید کردند و حتی برای این تمدید در ورزشگاه‌شان جشن گرفتند. حالا ظرف یک سال، این ستاره ناگهان تصمیم به ترک باشگاه گرفته و اعلام کرده که بند تمدید یک ‌ساله قرارداد دو ساله‌اش را فعال نمی‌کند.

در واقع با این روند آخرین فصل از قرارداد امباپه با پاریس از همین حالا شروع شده اما باشگاه به هیچ وجه نمی‌خواهد او را به صورت رایگان در سال آینده از دست بدهد. پاریسی‌ها به محض اطلاع از وضعیت این بازیکن، به او اعلام کرده‌اند که فقط دو راه در مقابلش وجود دارد. یا اینکه در همین تابستان قراردادش را با پاریس تمدید کند و یا اینکه به فروش برسد. باشگاه برچسب قیمتی این ستاره را نیز چیزی در حدود 185 میلیون یورو عنوان کرده است. حالا همه هواداران رئال مادرید برای خرید امباپه به پرز فشار می‌آورند. اگر این انتقال رخ بدهد، پروژه کهکشانی‌های 3 رسما با حضور بلینگام و امباپه کلید خورده است.

 البته به لحاظ اقتصادی، این خرید ساده‌ای برای مادریدی‌ها به شمار نمی‌رود. چراکه آنها در همین تابستان 103 میلیون یورو برای بلینگام هزینه کرده‌اند و حالا باید چیزی نزدیک به 200 میلیون یورو برای کیلیان پرداخت کنند. آن هم در شرایطی که تیم رقیب آنها یعنی بارسلونا، حتی توانایی جذب آزاد لیونل مسی را هم نداشته است!

اگر رئال به هر دلیلی موفق به جذب امباپه نشود، از یونایتد و لیورپول نیز به عنوان دو مشتری برای این بازیکن نام برده می‌شود. با این حال بعید به نظر می‌رسد که لیورپول به لحاظ اقتصادی قدرت انجام چنین خرید بزرگی را داشته باشد. منچستر نیز با احتمال ورود مالکان قطری، به لحاظ اقتصادی بسیار تقویت خواهد شد اما باید دید که آیا امباپه هیجانی برای حضور در این باشگاه دارد یا ترجیح می‌دهد در لالیگا به بازی ادامه بدهد.

ادامه رفتارهای جدایی‌طلبانه این بازیکن، ناصر الخلیفی را به شدت عصبانی کرده است. او از شیوه مدیریت کامپوس در باشگاه نیز راضی نیست و این احتمال وجود دارد که تغییرات بزرگ‌تری در پاریس به وجود بیاورد.

به هر حال آن‌چه این روزها در پاریس اتفاق می‌افتد، اصلا امیدوارکننده نیست. مثلث مسی، نیمار و امباپه که قرار بود در ردیف بهترین مثلث‌های تاریخ قرار بگیرند، حالا فاصله‌ای با نابودی کامل ندارند. مسی از پاریس جدا شده و به میامی رفته، نیمار در فهرست فروش باشگاه فرانسوی قرار دارد و امباپه نیز بار دیگر علیه باشگاه طغیان کرده و این بار به شکل جدی‌تری از گذشته خواهان ترک پی‌اس‌جی شده است. این بار دیگر بعید به نظر می‌رسد باشگاه با همه شرایط مدنظر او کنار بیاید و خواهان حفظ این بازیکن به هر قیمتی باشد.

به نظر می‌رسد فصل نقل و انتقالات تابستانی جذابی در راه خواهد بود. اگر کیلیان به مادرید ملحق شود، تیم کارلتو با جدایی بنزما و آسنسیو، حالا سومین مهره هجومی‌اش در کنار وینیسیوس و رودریگو را پیدا خواهد کرد و دوباره به یک تیم کاملا کهکشانی تبدیل خواهد شد.