چهل و سومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام تختی طی امروز و فردا در سالن الغدیر شهر ارومیه برگزار می‌شود تا هیجان یک مسابقه داخلی به این رشته تزریق شود. اهمیت این دوره از جام تختی از آن جهت است که این رقابت‌ها به عنوان مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی محسوب می‌شود و علاوه بر این نفرات نامداری قرار است با رقبای خود سرشاخ شوند. کشتی‌گیران مطرح و عنوان‌داران جهان و المپیک از جمله حسن یزدانی، امیرحسین زارع، رضا اطری، محمد نخودی، یونس امامی و مجتبی گلیج و کشتی‌گیران جوان و مطرحی همچون امیرحسین فیروزپور، امیرعلی آذرپیرا، امیررضا معصومی، احمد محمدنژاد جوان، محمدمبین عظیمی، سبحان یاری، حسین ابوذری، محمدصادق فیروزپور، علی‌اکبر فضلی، ابراهیم الهی، علی قلی‌زادگان و علی رحیمی به مصاف حریفان خود می‌روند.

بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی، دارندگان مدال نقره و برنز رقابت‌های جهانی صربستان، نفرات اول تا پنجم مشترک، رقابت‌های قهرمانی کشور، نفرات اول تا سوم مشترک و کشتی‌گیران منتخب کادر فنی که در رقابت‌های قهرمانی کشور جوانان نمایش درخشانی داشتند و همچنین نفرات اول کشتی پهلوانی مجوز حضور در این مسابقات را دارند. با توجه به ماده 9 چرخه انتخابی این احتمال وجود دارد که نفرات ملی‌پوش برخی از اوزان در این مسابقات مشخص شوند.

طبق برنامه اعلام شده، مسابقات پنج وزن نخست این رقابت‌ها (اوزان 57-65-70-79-92 کیلوگرم) از ساعت 10 صبح امروز و مسابقات پنج وزن دوم این رقابت‌ها (اوزان 61-74-86-97-125کیلوگرم) از ساعت 10 صبح فردا برگزار می‌شود و نفرات برتر هر وزن در پایان همان روز مشخص خواهند شد. دو روز جذاب برای علاقه‌مندان به کشتی و مهم برای دوبنده‌پوشان تا خود را به کادر فنی نشان دهند و شانس پوشیدن لباس تیم ملی در مسابقات پیش رو را به دست بیاورند.