وضعیت این روزهای باشگاه پی‌اس‌جی به معنی واقعی کلمه خجالت‌آور است. وضعیتی که نشان می‌دهد الزاما تزریق پول، یک باشگاه را به باشگاه بزرگی تبدیل نمی‌کند. هواداران پی‌اس‌جی در ساعات گذشته مقابل منزل نیمار تجمع کرده‌اند و علیه این ستاره شعار می‌دهند. آنها مقابل ساختمان باشگاه نیز جملات زشتی را علیه مسی و وراتی به زبان آورده‌اند.

لئو هفته گذشته در یک جلسه تمرینی تیمش غایب بود و مشخص شد که برای یک سفر تبلیغاتی به عربستان رفته است. جالب اینکه در برنامه تمرینی آن هفته پاریسی‌ها که روی اینترنت هم قرار گرفته، روز سه‌شنبه تعطیل بوده اما ناگهان اعلام شده که بازیکنان برای تمرین مراجعه کنند. غیبت مسی هم باشگاه را عصبانی کرده و هم به شعارهای تند هوادارها علیه او ختم شده است. هرچند که چند خبرنگار سرشناس اعتقاد دیگری دارند. آنها دلیل اصلی عصبانیت باشگاه پاریسی را بی‌میلی مسی به تمدید قراردادش می‌دانند. لئو قرار بود بعد از جام جهانی قراردادش را تمدید کند و سپس تصمیم گرفت این کار را به بعد از لیگ قهرمانان موکول کند اما بعد از حذف پاریس، تصمیم او هم عوض شد و دیگر صحبتی از تمدید در میان نبود. ظاهرا همین ماجرا خشم کامپوس و الخلیفی را در پی داشته است.

آنها اما روش دیگری را برای مبارزه با مسی انتخاب کرده‌اند و ظاهرا قصد دارند این چند هفته پایانی فصل را به یک جهنم برای او تبدیل کنند. مسی فعلا دو هفته از همراهی تیم محروم شده و شاید اصلا نخواهد که به ترکیب برگردد. ظاهرا نیمار و وراتی هم درگیر این ماجرا شده‌اند و هوادارها به شدت از مصدومیت‌های نیمار و نمایش‌های ضعیف هافبک ایتالیایی شاکی هستند. حالا لئو در جست‌وجوی راهی برای فرار از پاریس است و نیمار هم دوست دارد همراه او باشد. بارسا برای لئو فرش قرمز پهن کرده اما آنها فعلا هیچ علاقه‌ای به نیمار ندارند. این نیوکاسل است که نیمار را می‌خواهد و حاضر است برای این بازیکن هزینه سنگینی انجام بدهد. هرچند که به نظر می‌رسد پاریسی‌ها حتی با انتقال قرضی این وینگر پردردسر برزیلی نیز موافقت خواهند کرد.

چرا پی‌اس‌جی این‌چنین به بیراهه رفت؟ وقتی از همه چیز باشگاه برای تمدید قرارداد یک بازیکن مایه می‌گذارید، باید منتظر چنین اتفاقی هم باشید. پاریس برای حفظ امباپه، خودش را کوچک کرد و پس از آن دیگر هیچ‌وقت به وضعیت عادی برنگشت. شاید اگر کیلیان از تیم رفته بود، باشگاه حالا شرایط به مراتب بهتری داشت. این بازیکن اما رییس باشگاه شده و در عین حال درون زمین هم مثل همیشه ظاهر نمی‌شود. ظاهرا کیلیان می‌خواهد تیم جدیدش را بدون مسی و نیمار بسازد. رابطه او و نیمار از مدت‌ها قبل خراب شده و جدایی بازیکن برزیلی حتی یکی از شرط‌های تمدیدش بوده است. هیچ تیمی با این آشفتگی در رختکن به موفقیت نخواهد رسید. آنها هرگز تیمی متحد نبوده‌اند و به همین خاطر در اروپا موفق نمی‌شوند. این تیم چندپاره حتی شاید قهرمانی رقابت‌های لیگ فرانسه را هم از دست بدهد. این تیم سزاوار بردن هیچ چیز نیست.