تیم ملی ایران در حالی با شکست برابر آمریکا از رسیدن به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی باز ماند که آمار نشان می‌دهد آنها نسبت به رقبا عملکرد ضعیف‌تری داشتند. ملی‌پوشان ایران در هر سه بازی که برابر انگلیس، ولز و آمریکا انجام دادند، نتوانستند از نظر مالکیت توپ نسبت به رقبای‌شان برتری داشته باشند. همچنین آمار منفی آنها از نظر تعداد پاس هم نسبت به سایر تیم‌ها عدد کمی را به ثبت رساندند.

پایین‌ترین آمار شاگردان کی‌روش در بازی مقابل انگلیس ثبت شد. آنها در این بازی 6 بر دو مغلوب شدند و پایین‌ترین آمار پاس و همچنین تعداد پاس صحیح در بین ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها را در دور اول داشتند. حتی آمار کاستاریکا که هفت گل از اسپانیا دریافت کرد بالاتر از ایران است. ملی‌پوشان ایران در دیدار مقابل انگلیس فقط ۲۲۴ پاس به یکدیگر دادند که از این تعداد ۱۵۴ پاس صحیح بود و مابقی به مقصد نرسید.

در دیدار مقابل ولز نیز تعداد ۲۰۲ پاس صحیح از مجموع ۲۹۵ پاس صادر شده برای ملی‌پوشان فوتبال ایران به ثبت رسید، اما آنها با وجود اینکه دوباره آمار پاس پایینی داشتند ولی موفق شدند با نتیجه دو بر صفر به پیروزی دست پیدا کنند و درآستانه صعود به دور یک‌هشتم نهایی قرار بگیرند. در دیدار مقابل آمریکا تعداد پاس صحیح بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بهتر از هر دو مسابقه گذشته بود، اما در نهایت با باخت یک بر صفر و حذف از جام جهانی قطر همراه شد. تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقابل آمریکا ۴۶۳ پاس داد که ۳۷۹ پاس صحیح بود و درصد بهتری نسبت به دو دیدار ابتدایی داشت، اما برتری و کسب امتیاز را در آخرین مسابقه شاگردان کی‌روش رقم نزد. شاگردان کی‌روش در مجموع سه بازی نتوانستند تعداد پاس‌های‌شان را چهاررقمی کنند و از مجموع ۹۸۲ پاس داده شده، ۷۳۵ پاس صحیح که درصد آن ۷۴/۸ بود، ثبت کردند.