مسابقات کشتی قهرمانی آسیا، اولین میدان مهم کشتی‌‌گیران در سال جدید بود. سالی شلوغ و پرترافیک و البته مهم که باعث شده هم حساسیت‌ها و انتظارات درباره این دو تیم به اوج برسد و هم فدراسیون و کادر فنی وسواس خاصی برای انتخاب ترکیب تیم‌ها به خرج دهند. با این حساب برداشتن یک قدم مهم در ابتدای راه بسیار مهم به نظر می‌رسید. سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی با توجه به چرخه انتخابی، تصمیم گرفتند برداشتن این قدم مهم را به جوان‌ترها بسپارند. جوان‌هایی که به خوبی پاسخ اعتماد سرمربی‌های‌شان را دادند و با دست پر از میدان آسیایی برگشتند.

ابتدا مثل روال همیشه این کشتی فرنگی بود که مسابقاتش را آغاز کرد. در تیم محمد بنا،  امیر قاسمی‌منجزی ملی‌پوش وزن 130 کیلوگرم ایران بیشترین سن و سابقه را داشت. سایر نفرات جوان‌هایی بودند که نوید یک آینده درخشان را برای کشتی فرنگی ایران دادند. درست است که کشتی فرنگی عنوان قهرمانی سال گذشته خود را تکرار نکرد، اما این نایب‌قهرمانی هم عنوان ارزشمندی بود. شاگردان بنا بیشترین مدال طلا را در آسیا گرفتند اما با این حال مغولستان میزبان توانست با مدال‌های بیشتر امتیاز بیشتری به دست بیاورد و قهرمان شود. تیم ملی کشتی فرنگی ایران با چهار طلای محمدرضا مختاری در ۷۲، رسول گرمسیری در ۸۲، ناصر علیزاده در ۸۷ و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم، یک مدال نقره مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ و دو برنز ایمان محمدی در ۶۳ و عارف حبیب‌اللهی در ۷۷ کیلوگرم روی سکوی دوم ایستاد. علی‌نوربخش در ۵۵، شاهین بداغی در ۶۷ و امیر قاسمی‌منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماندند.پژمان درستکار هم تیم جوانی را روانه آسیا کرد. شاگردان او اما توانستند با کسب عنوان قهرمانی بر بام قاره بایستند. در پایان سی و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا، تیم ایران با ۶ مدال طلای رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم و یداله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، مدال نقره داریوش حضرتقلی‌زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم و مدال برنز محسن مصطفوی در وزن ۸۶ کیلوگرم و کسب ۲۰۱ امتیاز قهرمانی را مثل دوره قبل تصاحب کرد. در این قهرمانی شاید بیش از هر مدالی، قهرمانی عموزاد خلیلی و فیروزپور به چشم آمد. دو طلایی که توسط دو کشتی‌گیر 19 ساله به دست آمد. اتحادیه جهانی کشتی هم بعد از رقابت‌ها به این دو کشتی‌گیر پرداخت. عموزاد که در قهرمانی جهان نروژ از رسیدن به مدال باز مانده بود، در آسیا خود را وارد فهرست طلایی‌ها کرد تا نشان بدهد چقدر برای درخشش در میادین بین‌المللی انگیزه دارد.

در هر حال با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان یکی از مراحل چرخه انتخابی تیم ملی در نظر گرفته می‌شود، مدال‌‌آوران و به خصوص طلایی‌های این میدان مسیر راحت‌تری برای حضور در میادین مهم پیش رو دارند. در همین جای کار طلایی‌های کشتی آزاد از حضور در جام تختی که خرداد برگزار می‌شود، معاف هستند. این بچه‌ها اگر در همین مسیر بمانند، در آینده حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهند داشت.