صورت زخمی

شرایط پرسپولیس قبل از مسابقه بزرگ با الهلال در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، چندان عادی به نظر نمی‌رسد. البته که این تیم، عادت کرده که در شرایط دشوار و نفس‌گیر، به تیم بهتری تبدیل شود و زیر فشار زیاد صیقل بخورد اما نمی‌توان منکر نگرانی‌های بزرگ یحیی گل‌محمدی برای دیدار سخت با حریف عربستانی شد. از یک طرف این تیم چند نماینده در اردوی تیم ملی دارد و از سوی دیگر، شرایط میزبانی کاملا به سود الهلال خواهد بود. در چنین شرایطی صعود به نیمه نهایی، یک موفقیت تاریخی برای این باشگاه به شمار می‌رود.

آریا رهنورد

ملی‌پوش‌ها

وحید امیری در شرایطی به اردوی پرسپولیس برمی‌گردد که دو مسابقه سخت و پرفشار را روبه‌روی امارات و کره جنوبی پشت سر گذاشته و دوندگی زیادی داشته است. وحید مثل همیشه در لباس تیم ملی جنگیده و طبیعی است که ظرف این مدت کوتاه نتواند به لحاظ بدنی در بهترین فرم قرار بگیرد. چراکه هر دو مسابقه تیم ملی هم بسیار سنگین بوده است.

او از تمرین‌های تاکتیکی تیم یحیی هم دور بوده و این ماجرا کار را برای پرسپولیسی‌ها سخت خواهد کرد. همه می‌دانند که وحید چقدر برای این باشگاه مهم است. دو ستاره ثابت دیگر تیم هم این روزها در اردوی تیم ملی بودند و البته فرصت چندانی برای بازی نداشتند. میلاد سرلک و مهدی ترابی، نقشی محوری در پرسپولیس دارند اما این مدت نتوانسته‌اند با تیم تمرین کنند. درخواست یحیی برای خروج این دو مهره نیمکت‌نشین از تیم ملی برای حضور در دیدار دوستانه سرخ‌ها با سپاهان هم با پاسخ منفی اسکوچیچ روبه‌رو شد و این اتفاق، سرمربی پرسپولیس را به شدت عصبانی کرد. به هر حال تا زمان این مسابقه نفس‌گیر چیز زیادی نمانده و یحیی این مدت سه مهره ثابتش را در اختیار نداشته است.

مربیان مشترک

مساله مربیان مشترک بین تیم ملی و پرسپولیس، داستانی است که خیلی زود باید رفع و رجوع شود. اینکه کریم باقری و مهرداد خانبان مدام پرسپولیس را به مقصد تیم ملی ترک می‌کنند، اصلا حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد.

هیچ جای دنیا هم یک مربی به صورت همزمان دو مسئولیت را در چنین سطحی بر عهده نمی‌گیرد. چراکه کار کردن در باشگاهی مثل پرسپولیس و تیم ملی، دو موقعیت بسیار مهم با مجموعه‌ای از مسئولیت‌های کلیدی است. همین حالا باقری وخانبان باید روی الهلال متمرکز باشند اما تمرکز آنها روی تیم ملی بوده است. این مساله دیگری است که گل‌محمدی و به طور کلی پرسپولیسی‌ها را در این شرایط حساس، آزار می‌دهد.

دور از شرایط بازی

پرسپولیسی‌ها تلاش کردند با دیدار دوستانه پرفشار روبه‌روی سپاهان، آمادگی‌شان را محک بزنند اما شرایط چنین مسابقه‌ای، قابل قیاس با دیدارهای رسمی لیگ برتر نیست. پرسپولیس برای مدت‌ها از فرم بازی دور بوده و حتی مسابقه سوپرجام را هم برگزار نکرده است. در چنین شرایطی، یک مسابقه بسیار سنگین، این تیم را به دردسر خواهد انداخت. الهلال تا اینجا 6 مسابقه در لیگ عربستان داشته است. آنها به لحاظ فیزیکی تیم بسیار خوبی هستند و قطعا بیشتر از حریف ایرانی‌شان در فرم ایده‌آل برای انجام مسابقه قرار دارند.

پرسپولیسی‌ها تلاش کردند با دیدار دوستانه پرفشار روبه‌روی سپاهان، آمادگی‌شان را محک بزنند اما شرایط چنین مسابقه‌ای، قابل قیاس با دیدارهای رسمی لیگ برتر نیست. پرسپولیس برای مدت‌ها از فرم بازی دور بوده و حتی مسابقه سوپرجام را هم برگزار نکرده است

جست‌وجوی بهشت در جهنم

نگرانی بزرگ دیگر یحیی برای این جدال، جو استادیوم خانگی الهلال است. این مسابقه عملا یک جدال خارج از خانه برای تیمی به شمار می‌رود که در دو فصل اخیر، حتی یک مسابقه آسیایی را هم در تهران برگزار نکرده است. اگر استادیوم در روز انجام مسابقه خالی بود، شرایط کمی قابل‌تحمل‌تر می‌شد اما حقیقت آن است که 60 درصد ظرفیت ورزشگاه در روز انجام این جدال پر خواهد شد. پرسپولیسی‌ها باید خودشان را برای بازی در یک جو بسیار سنگین آماده کنند. جوی که همیشه مشکلاتی برای تیم‌های ایرانی ساخته است.

اخبار گمراه‌کننده

به نظر می‌رسد الهلالی‌ها در بعد رسانه‌ای، به دنبال انتشار اخباری هستند که شرایط این تیم را به شکل اغراق‌آمیـزی بد نشان بدهد. در روزهای گذشته مدام اخبار بد از این باشگاه به گوش رسیده اما حقیقت آن است که نه سرمربی الهلال از سوی باشگاه تهدید شده و نه ماتیاس پریرا فعلا قصد جدایی از این باشگاه را دارد.

 این اخبار نباید ذهنیت ستاره‌های پرسپولیس نسبت به دشواری‌های این مسابقه را تغییر بدهد. الهلال برخلاف آن‌چه در رسانه‌ها نشان می‌دهد، با همه توان و نیرو روبه‌روی پرسپولیس قرار می‌گیرد و به هر دری می‌زند تا سهمی از نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در این فصل داشته باشد.

تجربه تازه‌واردها

در فاصله بین مرحله قبلی با این مرحله لیگ قهرمانان، پرسپولیس سه مهره ثابت را از دست داده و حالا مهره‌های جانشین باید در یک مسابقه بسیار نفس‌گیر محک بخورند. فرشاد فرجی در دفاع، کار سختی خواهد داشت و بدون شک به عنوان مهره ثابت به میدان خواهد رفت.

نفراتی مثل رضا اسدی و حامد پاکدل هم اگر در ترکیب اصلی نباشند، به عنوان مهره ذخیره برای تیم بازی خواهند کرد. طبیعی است که یحیی، نگران تجربه نفرات تازه‌وارد تیمش باشد. ستاره‌هایی که قرار است خیلی زود یک چالش تمام‌عیار را با پرسپولیس تجربه کنند.