تبریز در مـه!

استقلال در هفته یازدهم لیگ برتر، برای اولین بار در این فصل در تبریز به میدان خواهد رفت. آبی‌ها از نبردهای لیگ برتری در این شهر، خاطره‌های زیادی دارند. خاطره‌هایی که گاهی با نمایش‌های جذاب، گاهی با نتایج خوب و گاهی با جنجال‌های بزرگ به وجود آمده‌اند. آخرین برخورد آبی‌ها با ماشین‌سازی در تبریز، به یک پیروزی پرگل انجامیده و استقلالی‌ها امیدوارند این نتیجه را در نبرد امروز نیز تکرار کنند.

اولین پیروزی

اولین نبرد لیگ برتری استقلال در تبریز، به یک پیروزی حساس و جذاب ختم شد. استقلال پورحیدری یک هفته بعد از شکست خوردن مقابل پاس تهران، در هفته شانزدهم لیگ برتر اول، تراکتورسازی را با گل دیرهنگام فراز فاطمی از پیش رو برداشت و با دبل کردن این تیم، همه امتیازهای جدال تبریز را تصاحب کرد. این تیم البته رفته رفته وارد بحران شد و در نهایت قهرمانی را در هفته پایانی به پرسپولیس واگذار کرد. تراکتورسازی نیز در پایان همان فصل، سقوط کرد و به لیگ یک تبعید شد.

سرشکستگی!

تراکتورسازی بعد از هشت سال غیبت، بالاخره به لیگ برتر برگشت و در لیگ نهم، از استقلال پذیرایی کرد. دو تیم در هفته ششم با هم روبه‌رو شدند و مقابل سکوهای کاملا پر از تماشاگر ورزشگاه یادگار امام، با هم مسابقه دادند. استقلال خیلی زود توانست دروازه حریف را باز کند و شادی گل فرهاد مجیدی مقابل التهاب سکوهای تیم میزبان، شرایط سختی را برای این بازیکن رقم زد. هواداران تراکتور سنگ بزرگی به طرف فرهاد پرتاب کردند که جراحت کاپیتان استقلال را در پی داشت. سنگی که می‌توانست فرهاد را با خطر جانی نیز روبه‌رو کند. ستاره‌های استقلال، زنده از این جدال خارج شدند اما در پایان مسابقه، بیشتر از یک امتیاز به دست نیاوردند.

فتح تبریز با اخراج جنجالی 

بازی در تبریز در لیگ یازدهم، برای استقلالی‌ها به شدت خوش‌یمن بود. آنها در هفته پانزدهم با شهرداری تبریز روبه‌رو شدند و با گل‌های فرهاد مجیدی و آرش برهانی، این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست دادند. آنها هشت هفته بعد، دوباره در یادگار امام به میدان رفتند و این بار توانستند تراکتورسازی را با دو گل از مجتبی جباری شکست بدهند. به میدان رفتن در تبریز، ۶ امتیاز در لیگ یازدهم برای استقلال به ارمغان آورد. دیدار خارج از خانه آنها با تراکتورسازی البته کاملا جنجالی شد. محسن ترکی با اعلام پنالتی برای استقلال و اخراج احسان حاج‌صفی از زمین در تصمیمی که بعد اشتباه بودنش به اثبات رسید، تماشاگران حاضر روی سکوهای یادگار را به شکل وحشتناکی عصبانی کرد.

اولین شکست

پس از چند فصل بدون شکست ماندن در تبریز، آبی‌ها بالاخره طعم باختن در این شهر در رقابت‌های لیگ برتر را چشیدند. در لیگ دوازدهم، تیم امیرقلعه‌نویی در حالی راهی تبریز شد که خود این مربی ترجیح داده بود به بهانه آسیب دیدن، با این تیم سفر نکند. استقلال بدون سرمربی، با دو گل فلاویو لوپز و میلاد شیخ فخرالدینی، همه سه امتیاز جدال هفته دوازدهم را در تبریز جا گذاشت. در 12 هفته ابتدایی لیگ، این دومین شکست تیمی بود که در نهایت جام قهرمانی لیگ برتر دوازدهم را بالای سر برد و قهرمان فوتبال ایران لقب گرفت.

ماجرای «بازیکن خوب»!

لیگ برتر سیزدهم برای استقلال، با نبرد در زمین گسترش فولاد آغاز شد. قبل از این بازی، درگیری عجیب و غریبی بین کادر فنی دو باشگاه بر سر سعید آقایی شکل گرفته بود. رسول خطیبی اعتقاد داشت امیر قلعه‌نویی و همکارانش برای برقراری ارتباط با سعید آقایی جوان قبل از روز مسابقه، تلاش کرده‌‌اند. تمجید ژنرال از آقایی قبل از این بازی، به یک موضوع جنجال‌برانگیز تبدیل شد. در روز مسابقه، مهرداد بایرامی خیلی زود تیم میزبان را پیش انداخت اما آرش برهانی کار را به تساوی کشاند و در حالی که استقلال در دقایق پایانی ۱۰ نفره شده بود، فرهاد مجیدی تیر خلاص را به گسترش فولاد زد.

نود و پنج

بدون تردید جذاب‌ترین مسابقه استقلالی‌ها در تبریز، به لیگ برتر چهاردهم برمی‌گردد. جایی که تیم امیر قلعه‌نویی به سختی توانست از تراکتورسازی مساوی بگیرد. بازی در نیمه اول چندان پراتفاق نبود اما در نیمه دوم، داغ و هیجان‌انگیز شد. ابتد این آبی‌ها بودند که با ضربه آرش برهانی به گل رسیدند اما تراکتور به بازی برگشت و شاهین ثاقبی و ادینیو، این تیم را در آستانه رسیدن به پیروزی قرار دادند اما امیرحسین صادقی در دقیقه 95، دوباره کار را به تساوی کشاند تا استقلال، تبریز را بدون شکست ترک کند.