فدراسیون فوتبال ایران که پیش از این تعلل بسیار خود درباره مشخص کردن کادر فنی تیم ملی فوتبال بانوان و برنامه‌ریزی‌ برای این تیم را نشان داده بود، حالا نسبت به وضعیت تیم ملی فوتسال بانوان اقدام مشابهی را در دست گرفته است. با وجود اینکه از لیگ برتر فوتسال زنان مدتی می‌گذرد، مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال هنوز کادر فنی تیم ملی را مشخص نکرده‌اند تا این تیم در پیچ اول مانده باشد.

تیم ملی فوتسال زنان سال‌هاست که پشت دیوار بی‌توجهی مسئولان فدراسیون قرار گرفته است و به نظر می‌رسد این دیوار فعلا خراب‌شدنی نیست. این در حالی است که دختران فوتسال ایران دست به کارهای بزرگی زده‌اند و دو بار قهرمانی قاره کهن را به دست آورده‌اند. مهرماه سال 94 بود که دختران فوتسال ایران در فینال قهرمانی آسیا که به میزبانی مالزی برگزار شد، به مصاف ژاپن رفتند و با شکست این تیم توانستند نخستین مدال ورزش تیمی بانوان ایران در آسیا را به نام خود بزنند. این دختران در اردیبهشت 97 برای دومین بار جام آسیا را به خانه آوردند اما سهم آنها از نگاه مسئولین بی‌توجهی بود. متاسفانه تیم ملی فوتسال زمان از آن زمان رها شد و هیچ خبری برای حفظ آمادگی، پشتوانه‌سازی و برنامه‌ریزی برای قهرمانی‌های بیشتر نشد.  

حالا با پایان لیگ، علاوه بر بازیکنان به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون هم در استراحت به سر می‌برند؛ چراکه هیچ خبری از مشخص کردن کادر فنی این تیم به گوش نمی‌رسد. تنها اشاره‌ به این تیم صحبت‌های شهره موسوی نایب‌رییس بانوان فدراسیون فوتبال بود که گفته بود «می‌توان از ظرفیت مربیانی چون شهرزاد مظفر هم که در خارج از کشور هستند، برای تیم ملی استفاده کرد.» اینکه موسوی از ظرفیت‌های فوتسال خبر دارد، جای تعجب ندارد. به هر حال او سمتی دارد که بنا بر آن باید به حوزه‌های مربوطه اشراف داشته باشد. اما برای برنامه‌ریزی شناخت ظرفیت‌ها کافی نیست و معرفی نفرات زمانی سودمند است که با آنها قرارداد امضا کنیم و برنامه‌ریزی‌ها برای موفقیت تیم انجام شود.

تمام اینها در حالی است که تیم ملی فوتسال زنان ایران اسفند 1400 باید در مسابقات داخل آسیا حضور پیدا کند. شاید اگر این تیم با توقف اردوهایش و بی‌توجهی مسئولان مواجه نبود، زمان خوبی برای آماده‌سازی داشت؛ اما با وقفه‌های بسیار برگزاری اردو در سه سال گذشته این فرصت حتی بسیار کم به نظر می‌رسد. از طرفی مسابقات قهرمانی آسیا هم شهریور 1401 برگزار می‌شود، اما تیم ایران که باید مدعی قهرمانی این رقابت‌ها باشد و به فکر کسب سومین جام قاره کهن باشد، در باتلاق بلاتکلیفی گیر کرده است. فدراسیون فوتبال اگر به دنبال ادامه موفقیت‌های فوتسال زنان است، باید هرچه سریع‌تر نسبت به انتخاب کادر فنی و برنامه‌ریزی برای این تیم اقدام کند. فدراسیون باید در نظر بگیرد مربی‌ را در راس کار بگذارد که بتواند به خوبی از عهده کسب سومین جام آسیا بربیاید و مسئولیت این کار را بپذیرد. حق فوتسال زنان بعد از دو جام آسیایی این حجم از بی‌توجهی نیست، چراکه نشان داده استحقاق سرمایه‌گذاری را دارد و می‌تواند افتخارات زیادی را رقم بزند.