اگر سال گذشته میلادی برای بعضی از ستاره‌ها خوشایند نبود، بعضی از مهره‌های دیگر به بهترین شکل از اتفاقات این سال به سود خودشان نهایت استفاده را بردند. از ارلینگ هالند تا الساندرو باستونی، ستاره‌های زیادی بودند که در سال 2020 چشم‌ها را خیره کردند و از مهره‌هایی معمولی به فوتبالیست‌های گرانقیمت تبدیل شدند. چهره‌هایی که حالا باشگاه‌های مختلف باید برای خرید آنها حسابی دست به جیب کنند و یک هزینه قابل توجه بپردازند. بازیکنانی که اگر به همین روند ادامه بدهند، در سال جدید قیمت‌شان چندبرابر دیگر رشد خواهد کرد. آنها این روزها کاملا روی بورس هستند.

ارلینگ هالند؛ مثبت 55 میلیون یورو

در شروع سال 2020 بود که ارلینگ هالند با ترک ردبول سارلزبورگ در لیگ اتریش به دورتموند پیوست. خیلی از باشگاه‌ها برای خرید او دورخیز کرده بودند اما دورتموند از سایر رقبا پیشی گرفت و این خرید فوق‌العاده را انجام داد. هالند از همان بازی اول به همه نشان داد که چه قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد. او در شروع سال 2020 حدود 45 میلیون یورو قیمت داشت اما حالا روی این مهاجم جوان برچسب 100 میلیون یورویی قرار گرفته است. خیلی‌ها هالند را از اهداف جدی رئال مادرید در آینده می‌دانند.

آلفونسو دیویس؛ مثبت 55 میلیون یورو

مدافع چپی که مونیخی‌ها به واسطه تماشای فیلم بازی‌هایش در یوتیوب او را انتخاب کرده بودند، در مونیخ آنقدر درخشید که داوید آلابا و لوکاس هرناندز را به طور کامل نیمکت‌نشین کرد. دیویس یکی از غافلگیرکننده‌ترین چهره‌های سال و یکی از سریع‌ترین فوتبالیست‌های دنیا شد. میگ میگ محبوب بایرنی‌ها از ارزشی حدودا 25 میلیون یورویی در شروع سال 2020 به ارزش 80 میلیون یورویی در سال 2021 رسیده است. در حقیقت ارزش او در بازار نقل و انتقالات 220 درصد رشد داشته است!

آنسو فاتی؛ مثبت 40 میلیون یورو

ستاره جوان بارسلونا که این روزها با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند، از شروع این فصل یکی از مهره‌های کلیدی تیم کومان بوده است. او هم بر اساس تخمین وبسایت‌ها این روزها حداقل 80 میلیون یورو ارزش دارد. این در حالی است که قیمت او در شروع سال 2020 رقمی معادل 40 میلیون یورو برآورد می‌شد. بارسا تا همین‌جا چند پیشنهاد خوب برای انتقال قرضی فاتی داشته اما با همه این پیشنهادها مخالفت کرده است. آنها به هیچ قیمتی نمی‌خواهند این مهره بااستعداد را از دست بدهند.

برونو فرناندز؛ مثبت 30 میلیون یورو

بدون در اختیار داشتن مهره‌ای مثل برونو فرناندز، حتی تصور صدرنشینی منچستری‌ها در جدول رده‌بندی لیگ برتر محال به نظر می‌رسید. فرناندز با نمایش‌های استثنایی‌اش، تیم اوله را زنده کرده و به این تیم طراوت بخشیده است. ستاره پرتغالی در آغاز سال 2020 میلادی 60 میلیون می‌ارزید اما حالا ارزش او به 90 میلیون یورو رسیده است. بدون تردید برای شیاطین سرخ، ارزش این ستاره از این رقم‌ها خیلی بیشتر خواهد بود.

فیل فودن؛ مثبت 30 میلیون یورو

فیل در 20 سالگی، به یکی از بهترین مهره‌های منچسترسیتی تبدیل شده است. پپ گواردیولا، بارها این بازیکن را یکی از بهترین جوان‌هایی دانسته که در تیم‌های او حضور داشته‌اند. فودن از استعداد فوق‌العاده‌ای برخوردار است و خیلی‌ها معتقدند که او، کوین دی بروینه بعدی سیتیزن‌ها خواهد بود. این بازیکن سال خوبی را پشت سر گذاشته تا ارزش تخمینی‌اش در بازار در طول یک سال گذشته از 30 میلیون یورو به 60 میلیون یورو برسد.

میسون گرینوود؛ مثبت 30 میلیون یورو

اگر آبی‌های منچستر روی فودن برای آینده حساب باز می‌کنند، قرمزهای این شهر هم میسون گرینوود را در اختیار دارند. ستاره‌ای که بسیاری از طرفداران یونایتد را به آینده امیدوار کرده است. گرینوود در 19 سالگی به گل‌زن محبوب اولدترافورد تبدیل شده است. بازیکنی که وقتی سال 2020 شروع شد تنها 20 میلیون یورو می‌ارزید اما حالا قیمتش به حداقل 50 میلیون یورو رسیده است. در ترافیک خط حمله منچستر، گرین‌وود کار سختی برای فیکس شدن دارد اما او تا اینجا به خوبی از پس این کار سخت برآمده است.

جیووانی رینا؛ مثبت 30 میلیون یورو

نفر هفتم این فهرست هم به باشگاه دورتموند تعلق دارد. ستاره‌ جوانی که ارلینگ هالند لقب «رویای آمریکایی» را برایش در نظر گرفته است. وقتی سال 2020 شروع شد، هنوز کسی جیووانی رینا را نمی‌شناخت و حتی تخمین خاصی در مورد ارزش قیمتی‌اش وجود نداشت اما او حالا یک بازیکن 30 میلیون یورویی به شمار می‌رود و اگر با همین سرعت پیشرفت کند، می‌تواند صاحب یک قرارداد سه رقمی هم باشد.

الساندرو باستونی؛ مثبت 27 میلیون یورو

مدافع تیم آنتونیو کونته، یکی از بااستعدادترین مهره‌های حال حاضر فوتبال ایتالیا محسوب می‌شود. بازیکنی که در تمام رده‌های سنی برای آتزوری به میدان رفته و سابقه دو حضور قرضی در آتالانتا و پارما را دارد. باستونی 21 ساله در شروع سال گذشته میلادی حدود 23 میلیون یورو قیمت داشت اما حالا برای او قیمتی در حدود 50 میلیون یورو در نظر گرفته می‌شود. خیلی‌ها معتقدند الساندرو می‌تواند نستای بعدی فوتبال ایتالیا لقب بگیرد و به یک مدافع بزرگ در این کشور تبدیل شود.