پس از خرید ستاره‌های بزرگی مثل ورنر و هاورتز در یک پنجره نقل و انتقالات، چلسی فقط یک مشکل بزرگ داشت و آن به خط دروازه این تیم برمی‌گشت. با توجه به مسائل مالی و داستان بازی جوانمردانه یوفا، امکان خرید یک گلر بزرگ و گرانقیمت برای این باشگاه وجود نداشت. آنها در پنجره نقل و انتقالات به دنبال جذب یان اوبلاک بودند اما باشگاه آتلتی به هیچ قیمتی با انتقال قرضی یا ارزان‌قیمت گلرش موافقت نکرد. لمپارد تا آخرین روز، به کپا آریزابالاگا امید داشت و چندین بار این سنگربان را در موقعیت‌های مختلف آزمایش کرد اما گذر زمان نشان داد که گلر اسپانیایی آینده‌ای در این باشگاه ندارد و اصلا یک سنگربان قابل اعتماد برای چلسی به شمار نمی‌رود. او در همین چند ماه اخیر، اشتباه‌های فاجعه‌باری داشته و آنقدر بد بوده که حتی پتر چک نام خودش را در فهرست مهره‌های باشگاه برای فصل جدید قرار داده است تا در صورت نیاز به خط دروازه برگردد. چک که این روزها حضور فعالی در باشگاه چلسی دارد، با یک کشف بزرگ برای این تیم به نگرانی‌ها برای پست دروازه‌بانی باشگاه پایان داده است. او خرید ادواردو منفی را به شیرهای لندن توصیه کرد و این خرید تا امروز، فوق‌العاده از کار درآمده است. این گلر سنگالی شروعی فراتر از حد انتظار در باشگاه چلسی داشته است. او توانسته دروازه‌اش را در 6 مسابقه متوالی بسته نگه دارد و برای چلسی، این یک موهبت بزرگ به نظر می‌رسد. تیم لمپارد در فصل گذشته هم تیم بسیار خوبی بود و فوتبال جذابی ارائه می‌کرد اما لرزش همیشگی دروازه، اجازه نمی‌داد آنها در جایگاه یک تیم مدعی قرار بگیرند. تیمی که راحت گل بخورد، هرگز در یک لیگ سخت و نزدیک مدعی عنوان قهرمانی نخواهد شد. این همان مساله‌ای است که حالا دیگر در چلسی نگرانی خاصی برای آن وجود ندارد. مندی این هفته در لیگ قهرمانان روبه‌روی تیم سابقش یعنی رن فرانسه قرار گرفت و در پنجمین جدال متوالی، دروازه چلسی را بسته نگه داشت.

او که با یک قرارداد 22 میلیون پوندی به این تیم انگلیسی ملحق شده، در هفت بازی اول با لباس این باشگاه فقط یک گل دریافت کرده و 6 کلین‌شیت داشته است. پس از پتر چک در سال 2004، او اولین گلر باشگاه چلسی به شمار می‌رود که در سه مسابقه اول لیگ برتری‌اش با این باشگاه هیچ گلی دریافت نکرده است. اگر مندی به همین روند شگفت‌انگیز در چلسی ادامه بدهد، رکوردهای دیگری هم توسط این ستاره شکسته خواهند شد. او درست همان بازیکنی است که چلسی به دنبالش بود. یک گلر که در بازار چندان گران نباشد اما در زمین، کارهای درخشانی انجام بدهد.

یک گلر که قبل از پیوستن به چلسی، خیلی‌ها اسمش را نشنیده باشند اما به محض شروع بازی در این تیم، چشم‌ها را خیره کند. از این حیث، مندی شباهت فوق‌العاده‌ای به پتر چک دارد. او هم تا قبل از ملحق ‌شدن به چلسی از لیگ فرانسه، یک مهره شناخته‌شده نبود اما پس از آن، به یکی از بهترین گلرهای دنیا و یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت لندنی‌ها تبدیل شد.