حضور باشگاه استقلال در لیگ کشتی آزاد درست چند روز پیش از برگزاری مراسم قرعه‌کشی این رقابت‌ها، یکی از اتفاقات مهم و جالب توجه این رشته محسوب می‌شد. اینکه استقلال با توجه به مشکلاتی که در تیم فوتبالش دارد و همچنین پرونده‌های مالی عظیمش چطور می‌خواست در کشتی هم تیمداری کند و البته به قول احمد سعادتمند مدیرعامل این باشگاه با تیم قدرتمندی هم روی تشک برود، برخی نگرانی‌ها را ایجاد کرده بود. با این حال خیلی زود رضا یزدانی به عنوان سرمربی تیم استقلال تهران معرفی شد تا نگاه‌ها به سمت این تیم زاویه‌ای جدید پیدا کند.

تیم استقلال اما خیلی زود پایش به حواشی باز شد و اخباری درباره تخلف این تیم در امضای قرارداد با دو کشتی‌گیر به گوش رسید. ماجرا از این قرار است که پس از انصراف تیم دریاچه ارومیه از حضور در رقابت‌های لیگ کشتی آزاد، اعلام شد قرارداد کشتی‌گیران این تیم از ارومیه به تیم استقلال منتقل شد. اما گویا مسئولان تیم هیات کشتی قائمشهر این اتفاق را قانونی نمی‌دانند و به قرارداد دو آزادکار تیم‌شان با استقلال اعتراض دارند. محمد صادق‌زاده مربی تیم هیات کشتی قائمشهر در این باره گفت:«پس از انصراف تیم دریاچه ارومیه از حضور در رقابت‌های لیگ، تمامی کشتی‌گیران این تیم به عنوان کشتی‌گیر آزاد، می‌توانستند به تیم‌های دیگر بروند که ما هم با عباس فروتن و نادر حاج‌آقانیا به عنوان دو آزادکار مازنی به طور رسمی قرارداد بستیم. البته قرارداد ما داخلی نبود و به طور رسمی با حضور در دفتر کمیته لیگ در فدراسیون کشتی منعقد و ثبت شد. با این وجود به یکباره نام تیم استقلال مطرح شد و به کشتی‌گیران گفتند قرارداد آنها به همراه امتیاز حضور در لیگ تیم دریاچه ارومیه به استقلال منتقل شده که این موضوع اصلا قانونی نیست. ضمن اینکه ما شنیدیم این دو کشتی‌گیر با وجود اینکه با ما قرارداد رسمی داشتند در کمال تعجب با تیم استقلال هم قرارداد بستند!»

صادق‌زاده افزود:«به زودی قرار است این مشکل با حضور مسئولان تیم ما در فدراسیون کشتی بررسی و حل شود اما مطمئن باشید اگر این موضوع به طور قانونی پیگیری نشود، هیات کشتی استان مازندران به عنوان هیات استان متبوع این دو کشتی‌گیر، هیچ رضایتنامه‌ای برای آنها جهت حضور در لیگ صادر نخواهد کرد.» پاسخ اینکه چطور چنین اتفاقی افتاده و دو کشتی‌گیر با دو تیم قرارداد امضا کردند را باید از دل کمیته لیگ فدراسیون که مهدی نصیرزاده مسئولیت آن را برعهده دارد، پیدا کرد. تا به حال انتقادات بسیاری متوجه نصیرزاده شده است و حال باید دید او چه توضیحی درباره این تخلف صورت‌گرفته، دارد.

همچنین رضا یزدانی سرمربی تیم استقلال که صحبت‌هایی درباره پایان حضورش در ورزش قهرمانی هم مطرح می‌شد، به این مسائل واکنش نشان داد. یزدانی که قصد داشت خودش را برای حضور در المپیک آماده کند، تمام شایعات پیرامون خداحافظی‌اش از تیم ملی را رد کرد و قبول کردن هدایت تیم استقلال را به خاطر تعطیلی ورزش در دوران کرونا دانست. او منتظر است با روشن شدن تکلیف المپیک، درباره آینده ورزشی خود تصمیم بگیرد.