تطبیق پیدا کردن با شرایط خاص بازی برای باشگاهی مثل رئال مادرید، یک چالش بزرگ برای هر فوتبالیستی به شمار می‌رود. حتی بازیکنی مثل ادن هازارد که از تیمی مثل چلسی راهی رئال شد، شروع موفقیت‌آمیزی در این باشگاه نداشت. اوضاع برای «لوکا یوویچ» به مراتب سخت‌تر نیز بود. چراکه او از باشگاهی نظیر آینتراخت فرانکفورت، مستقیما به برنابئو رفت. هواداران رئال مادرید، روی مهاجم بااستعداد و گل‌زن فرانکفورت حساب ویژه‌ای باز می‌کردند. او قرار بود مهاجم جوانی باشد که به سلطه کریم بنزما در مادرید پایان می‌دهد. لوکا فصل قبل در 48 بازی برای تیمش، 27 گل به ثمر رسانده بود و در اوج آمادگی قرار داشت. از زمان انتقال به مادرید اما هیچ چیز برای این بازیکن خوب پیش نرفته است. او همواره در سایه کریم بنزما بوده و در مجموع همه جام‌ها 24 بازی برای رئال مادرید انجام داده که درصد بسیار زیادی از این بازی‌ها، به عنوان مهره تعویضی رقم خورده‌اند. این بازیکن در 24 بازی با پیراهن کهکشانی‌ها، فقط دو گل زده و عملا یک فصل ناامیدکننده را پشت سر گذاشته است. رئالی‌ها برای یوویچ 60 میلیون یورو پرداخت کردند اما عملکرد او تا امروز، اصلا راضی‌کننده نبوده و زیدان نیز اعتقاد زیادی به بازی این مهاجم ندارد. میلانی‌ها که زوج سابق یوویچ در فرانکفورت یعنی آنته ربیچ را در اختیار دارند، علاقه‌مند به خرید این بازیکن هستند اما زیزو، هنوز از فروش او اطمینان ندارد. مربی فرانسوی پس از روبه‌رو شدن با سیل پیشنهادها برای این مهاجم، تصمیم گرفت یک فرصت دیگر به او بدهد اما این فرصت، با یک دلیل عجیب و باورنکردنی از دست رفت.

یوویچ که در روزهای قرنطینه یک بار به خاطر خارج شدن از خانه با برخورد سخت و جدی پلیس روبه‌رو شده بود، حالا در زمان تمرین در تراس خانه خود، مصدوم شده است! او از تراس خانه سقوط کرده و به همین خاطر دچار شکستگی در ناحیه پا شده است. حالا یوویچ برای چند ماه دور از فوتبال خواهد بود و حتی اگر رقابت‌های لالیگا در زمان تعیین شده از سر گرفته شود، این بازیکن احتمالا ادامه فصل را از دست می‌دهد. به احتمال زیاد اولین فصل حضور این بازیکن در لالیگا تنها با دو گل زده به پایان می‌رسد و این آمار اصلا قابل دفاع نخواهد بود. در استعداد یوویچ شکی نیست اما شاید او در شرایط فعلی، آماده درخشیدن در تیمی مثل رئال مادرید نباشد.

شاید رفتن به یک تیم کوچک‌تر، به او کمک کند تا آمادگی و اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورد و با دست پر به رئال مادرید برگردد. شنیده می‌شود باشگاه رئال، از این بازیکن خواسته تا دلیل مصدومیتش را با رسانه‌ها در میان نگذارد. این خرید برای مادریدی‌ها تا حدودی به خرید دمبله توسط بارسلونا شباهت پیدا کرده است. دو بازیکن که با رقم‌هایی نسبتا سنگین جذب شدند و بسیار مستعد به نظر می‌رسیدند اما نظر مثبت هوادارها را جلب نکردند. هر دوی آنها از پتانسیل بالایی برای درخشیدن در ترکیب اصلی تیم برخوردار هستند اما معلوم نیست این توان بالقوه، چه زمانی در بازی‌ آنها نیز به چشم می‌آید.