آریا طاری

پرونده هفته سوم لیگ برتر نیز سرانجام بسته شد. پس از پایان هفته سوم، پدیده در بالاترین نقطه جدول و شاهین در پایین‌‌تر نقطه دیده می‌شوند. هرچند که جدول هنوز هم چندان قابل اعتماد نیست. اشتباه‌های متعدد دروازه‌بان‌ها و اعتراض شدید به عملکرد داورها، نکات برجسته دیدارهای این هفته بودند. هفته‌ای که با گل حسین مهربان آغاز شد و با گل محمدحسین کنعانی‌زادگان به پایان رسید. هفته‌ای که در آن استقلال استراماچونی دوباره متوقف شد و پرسپولیس با یک نمایش معمولی دیگر، به سختی حریفش را از پیش رو برداشت.

هفته سوم لیگ برتر با حضور یک «مهمان» ویژه آغاز شد. مارک ویلموتس چند روز بعد از دیدار تیم ملی با هنگ‌کنگ، به ایران سفر کرد و دیدار تیم‌های گل گهر سیرجان و پارس جنوبی جم را از نزدیک دید. او تصمیم گرفت تماشای لیگ برتر را از استادیوم یک تیم تازه‌وارد شروع کند. حضور سرمربی بلژیکی، به مهره‌های هر دو تیم انگیزه داد و موجب شد که این بازی، جذابیت‌های زیادی داشته باشد. سیرجانی‌ها اولین گل این مسابقه را به ثمر رساندند اما محمد نوری به محض ورود به زمین در نیمه دوم، پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و بعد از مدت‌ها در لیگ برتر گل‌زنی کرد. نوری امیدوار است که به سبک شخصیت‌های اصلی بعضی از سریال‌های ایرانی، فصل به فصل «جوان‌تر» شود و بهتر فوتبال بازی کند. در پایان اولین بازی هفته، هیچ‌کدام از دو تیم از نتیجه راضی نبودند. چراکه هر دوی آنها موقعیت‌های زیادی را از دست دادند. پارس و گل‌گهر، تیم‌های بدون شکست این فصل لیگ برتر هستند. پارس تا امروز دو امتیاز به دست آورده و تیم وینگو در سه مسابقه، سه امتیاز گرفته است. صدر جدول لیگ برتر، فعلا در اختیار پدیده مشهد قرار دارد. تیمی که خیلی زود خودش را در قامت یک مدعی جدی برای قهرمانی، مطرح کرده است. مشهدی‌ها فصل گذشته در بنیان‌دیزل جشن آسیایی‌ شدن گرفتند و امسال نیز در این استادیوم، به صدر جدول لیگ تکیه زدند. ماشین‌سازی تبریز بعد از شکست دادن استقلال در هفته اول، دیگر نتوانسته امتیازی به دست بیاورد. تیم یحیی اما این روزها به هیچ حریفی رحم نمی‌کند. آنها دوباره با درخشش رحمتی کلین‌شیت کردند و به همه نشان دادند که این فصل انگیزه‌ای به جز قهرمانی ندارند. شهرخودرو تا هفته گذشته، در صدر جدول شریک داشت اما توقف سپاهان در زمین فولاد، تیم مشهدی را به تنها تیم 9 امتیازی این فصل تبدیل کرد. جالب اینکه پس از متوقف کردن سپاهان در فولادآره‌نا، بعضی از تماشاگران فولاد علیه جواد نکونام شعار دادند. علیه مردی که هنوز در این فصل برنده نشده اما هم از استقلال و هم از سپاهان، امتیاز گرفته است.

در سومین هفته از فصل جدید، دست تیم استراماچونی به پیروزی نرسید. آنها درست مثل هفته دوم، اولین گل بازی را به ثمر رساندند اما در نهایت موفق نشدند پیروزی‌شان را حفظ کنند. این برتری که با اشتباه سنگربان حریف رقم خورده بود، با یک خروج اشتباه از سیدحسین حسینی از دست رفت. نکته تلخ‌تر برای آبی‌ها اما خطر از دست دادن چند ستاره برای دربی بود. فرشید اسماعیلی با سهل‌انگاری کارت زرد دوم را از داور مسابقه دریافت کرد تا چند ماه بعد از ماجرای چیپ، حالا شانس حضور در شهرآورد را از دست بدهد. شیخ دیاباته و مهدی قائدی نیز مصدوم شدند اما به نظر می‌رسد هر دو بازیکن به دربی خواهند رسید. برخلاف استقلال، پرسپولیس این هفته برای دومین بار در لیگ نوزدهم برنده شد اما نمایش آنها در زمین، اصلا تعریفی نداشت. سرخ‌ها این فصل تنها با نتیجه یک بر صفر قرارداد بسته‌اند. آنها دو بار با این نتیجه برنده شده‌اند و یک بار نیز با همین نتیجه شکست خورده‌اند. تیم کالدرون در فاز هجومی، مشکلات زیادی دارد و علی علیپور، در بدترین فرم ممکن قرار گرفته است. مشکل هجومی، این فصل گریبان تراکتور را نیز گرفته است. تیمی که در هر مسابقه لیگ کلین‌شیت کرده اما در این سه بازی، تنها توانسته یک گل به ثمر برساند. توقف در زمین ذوب، نشان داد که آنها در دیدارهای خارج از خانه، عملکرد خوبی ندارند. درست مثل نساجی که بیرون از خانه، برنده نمی‌شود. تیم رضا مهاجری اما عامل جذابیت رقابت‌های لیگ برتر است. تیمی که هفته گذشته با نتیجه چهار بر سه برابر پیکان برنده شد و این هفته با همین نتیجه از سایپا شکست خورد. بدون بازی‌های نساجی، این یکی از کم‌گل‌ترین فصل‌های تاریخ لیگ برتر است.

هشت بازی، 15 گل، دو میزبان برنده، چند اشتباه ناامیدکننده از گلرها، سوت‌های جنجالی و البته بی‌نظمی دوباره سکوها و بلیت‌فروشی. این خلاصه هفته سوم لیگ برتر بود. تا این هفته از فصل جدید، 6 تیم بدون شکست مانده‌اند و هشت تیم هنوز طعم پیروزی را نچشیده‌اند. گل گهر و نفت مسجدسلیمان، تنها تیم‌هایی به شمار می‌روند که در این فصل نه برنده شده‌اند و نه شکست خورده‌اند. پدیده تنها تیم لیگ محسوب می‌شود که همه امتیازهای ممکن را جمع کرده و تراکتور و سپاهان، تنها تیم‌هایی به شمار می‌روند که سه هفته اول لیگ را به سه کلین‌شیت متوالی کلید زده‌اند.