یک فعال کارگری گفت: دولت در سال ۹۸ پرداخت فوق‌العاده جذب را برای تمام کارکنان شهرداری‌ها مصوب کرد اما این مصوبه برای همه کارگران شهرداری اجرا نمی‌شود و صرفا برخی از شهرداری‌ها آن را برای کارگران خود اعمال کرده‌اند.

عبدالعظیم همایونی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: مصوبه کشوری است اما برای همه یکسان اجرا نمی‌شود. در مصوبه هیأت وزیران از لفظ کارکنان استفاده شده و برای همین در برخی از شهرداری‌ها حق جذب را صرفا برای کارکنان رسمی اعمال کرده‌اند. در اعتراض به این وضع یکی از کارگران به دیوان شکایت کرده و دیوان رأی داده که حق جذب، مشمول تمام کارمندان رسمی، پیمانی، قراردادی و کارگری می‌شود.

این فعال کارگری افزود: با وجود این رأی همچنان برخی از کارگران شهرداری از فوق‌العاده حق جذب محروم مانده‌اند. در حالی‌که طبق مصوبه دیوان، چون رأی مربوط به موضوع مشخص و یکسانی است و وحدت موضوع وجود دارد، باید برای تمام کارگران اعمال شود و نیاز نیست هر کارگر به صورت جداگانه در دیوان طرح دعوی کند.

همایونی بیان کرد: مگر یک کارگر شهرداری چقدر حقوق می‌گیرد که برای گرفتن بخشی از این حقوق، باید به دیوان شکایت کند و ماه‌ها صبر کند که دیوان رأی صادر کند. وقتی هم رأی مصوب هیأت وزیران وجود دارد و هم رأی دیوان عدالت ادرای در مورد موضوع مشخص چه نیازی به مراجعه تک‌تک کارگران برای طرح شکایت وجود دارد؟