مرتضی سعیدی

سردار آزمون، فوروارد ایرانی حال حاضر رم از وقتی که به صورت قرضی از لورکوزن راهی تیم مورینیو شد، تلاش کرد که شرایطی ایجاد کند که برای تیم آقای خاص به میدان برود. بعد از خداحافظی رمی‌ها با خوزه و آمدن دنیله ده‌روسی وضعیت سردار در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. کسی نمی‌دانست مربی جدید تا چه اندازه به بازیکن قرضی تیمش بها می‌دهد. پس از چند هفته مشخص شد ده‌روسی هرچند به عنوان بازیکن فیکس به آزمون نگاه نمی‌کند اما در پلن‌های تاکتیکی تیمش، مخصوصا در نیمه‌ دوم و به عنوان بازیکن جانشین روی او حساب کرده است. برآیند عملکرد سردار در رم به نسبت دقایقی که در ترکیب قرار گرفته قابل تحسین است. او تقریبا هر بار که به میدان آمده تاثیرگذار بوده. او گل زده، پاس گل داده، در پرس‌ها به خوبی شرکت کرده و در بازی‌هایی که تیمش به گونه‌ای تحت فشار حریف قرار گرفته، به دفاع تیمی کمک کرده است.

در بازی با بولونیا هم دوباره پای سردار به گلزنی باز شد. گلی که با سماجت سردار در باکس پس از اینکه ضربه سرش توسط دروازه‌بان بولونیا مهار شد، در دو مرحله فشار مجدد موفق شد توپ را وارد دروازه کند. هرچند که در ادامه فرصت‌سوزی دیبالا و الشراوی و بازی خوب بولونیا اجازه‌ تغییر نتیجه به نفع رمی‌ها را نداد و بولونیا یک گل دیگر هم زد تا بازی را سه بر یک از حریف پایتخت‌نشین خود ببرد و ادامه‌ فصل را با هیجان بیشتری دنبال کند.

به نظر می‌رسد که رمی‌ها بهتر است که درباره‌ وضعیت آزمون جدی‌تر فکر کنند. با توجه به عملکردش نسبت به دقایقی که برای رم بازی کرده، شاید مستحق حضور در دقایق بیشتری از بازی‌هاست. و شاید خودش هم به چنین چیزی می‌اندیشد.

او درباره گلزنی برابر بولونیا با وجود نبودنش در ترکیب اصلی گفت:«وظیفه کسانی که از روی نیمکت می‌آیند این است که تا جایی که می‌توانند به تیم کمک کنند. این وظیفه ماست. همه ما باید به تیم کمک کنیم و خوشحالم توانستم گلزنی کنم.»

به نظر می‌رسد که سردار از حضور در رم خوشحال است، اما مسائل مبهم زیادی وجود دارد که باعث می‌شود تردیدها رفع نشود. یکی از مهم‌ترین مسائل در این خصوص دقایق کوتاهی است که به نسبت کیفیت فنی سردار به او میدان داده می‌شود. شاید در هفته‌های پیش‌ِ رو رویکرد ده‌روسی نسبت به آزمون بیشتر مشخص شود و سهم بیشتری از اسکواد رم ببرد.