تامین اجتماعی: بیمهشدگان اطلاعات خود را در سامانه غیرحضوری بهروز کنند
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که در راستای ارتقای شفافیت و صیانت از حقوق بیمهشدگان، پیامکهای ماهانه حاوی اطلاعات بیمهای شامل روزهای بیمهپردازی، دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه و عنوان شغلی برای آن دسته از بیمهشدگانی ارسال میشود که در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی ثبتنام کردهاند. به گزارش ایسنا، براساس این اطلاعیه، بیمهشدگان برای بهرهمندی از این خدمت، ضروری است با مراجعه به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبتنام، تکمیل یا بهروزرسانی اطلاعات فردی، بهویژه شماره تلفن همراه خود اقدام کنند چون پیامکهای اطلاعرسانی صرفاً به شماره تلفن همراه ثبتشده و متعلق به شخص بیمهشده ارسال میشود. همچنین در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در محتوای پیامک دریافتی که بعد از ثبت لیست بیمه توسط کارفرما ارسال میشود، امکان ثبت اعتراض از طریق شعب سازمان یا سامانه خدمات غیرحضوری فراهم است. سازمان تأمین اجتماعی با هدف ارتقای کیفیت خدمات و حفاظت از منافع بیمهپردازان، اجرای این طرح را در دستور کار قرار داده است چرا که بهرهمندی از خدماتی نظیر برقراری مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی، غرامت ایام بیماری و فوت، مستقیماً به حقوق و مزایای ثبتشده، تعداد روزهای بیمهپردازی و عنوان شغلی وابسته است. سازمان تأمین اجتماعی از تمامی بیمهشدگان دعوت کرد در راستای بهرهمندی بهموقع و صحیح از خدمات، هرچه سریعتر نسبت به ثبتنام یا بهروزرسانی اطلاعات خود اقدام کنند.
دیدگاه تان را بنویسید