امدادرسانی متفاوت کارگران هپکو به سیل‌زدگان پلدختر

کارگران هپکو برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده اقداماتی چون تعمیرات ماشین سنگین تا پمپ‌ تخلیه گل و لای و تعمیر لوازم منزل انجام داده‌اند. به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو برای امدادرسانی به سیل‌زدگان در پلدختر حاضر شده‌اند. این کارگران، تیم‌های حدود ۳۰ نفره تشکیل داده‌اند که عمدتا کار تعمیرات ماشین سنگین را انجام می‌دادند. کارگران به تعمیر ماشین‌های سنگینی چون گریدر، بولدوزر  و بیل مکانیکی که بیشترین کاربرد را در سیل اخیر کشور داشته و در حین کار خراب می‌شد، پرداختند. در عین حال تعدادی جوشکار، برقکار و کارگرانی از واحد تاسیسات شرکت هپکو اقداماتی برای تعمیر لوازم منزل انجام داده‌اند. همچنین پمپ‌هایی جهت تخلیه گل و لای منازل با اندکی تغییر کاربری که کارگران روی پمپ‌های شرکت انجام دادند، به مناطق سیل زده اعزام شده است که در پاکسازی منازل سیل‌زدگان اثرگذار بوده است.

    


بیکاری احتمالی  ۶۰۰ کارگر نکاچوب

پایان قرارداد حفاظت از جنگل سازمان جنگل‌های کشور و عدم تمدید آن با شرکت نکاچوب موجبات بیکاری حدود ۶۰۰ کارگر را فراهم می‌کند. این مساله موجب به خطر افتادن امنیت شغلی کارگران این شرکت شده است.

به گزارش ایلنا، عده‌ای از کارگران شرکت نکاچوب، واقع در شهرستان میان‌دورود استان مازندران به شرایط وخیمی که به لحاظ در خطر قرار گرفتن امنیت شغلی‌شان به وجود آمده، اشاره کردند و اظهار داشتند: با توجه به اینکه سازمان جنگل‌های کشور قراردادش را با ما تمدید نکرده، مدیریت شرکت به ما اعلام کرد که از یک اردیبهشت دیگر سر کار نیاییم چرا که نه چوبی برای شرکت می‌آید و نه قرارداد حفاظتی تمدید شده و درآمدهای شرکت قطع می‌شود. بنابراین، شرکت به طور کامل تعطیل می‌شود. وی افزود: بیش از ۶۰۰ نفر در این شرکت به‌طور مستقیم مشغول به کار هستند که از این میان حدود ۵۰۰ نفر در جنگل‌ها به حفاظت از درختان می‌پردازند و بقیه نیز در محل شرکت و در کارخانه‌اش اشتغال به کار دارند. جدا از اینها، در زمان فعالیت، حدود دو هزار نفر به شکل‌های مختلف درآمدشان مرتبط به نکاچوب است. این کارگر خاطرنشان ساخت: اگر این قرارداد تمدید نشود، نه فقط کارگران این شرکت بلکه کارگران شرکت‌های دیگری که فعالیت مشابه دارند و جمعیت آنها به چندین هزار نفر می‌رسد، از کار بیکار می‌شوند.