رئیس کانون عالی کارمندان بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی گفت: موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ارتباطی با تصمیمات شورای عالی کار ندارد و افزایش مستمری مشمولان باید مطابق ماده ۹۶ قانون دائمی تأمین اجتماعی انجام پذیرد.

عباسعلی سلطانی‌کیا در گفت‌وگو با ایلنا گفت: ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، نحوه افزایش حقوق بازنشستگان مشمول این قانون را مصوب تعیین کرده است. طبق این ماده، حقوق بازنشستگان باید هر ساله برابر با افزایش هزینه‌های زندگی و میزان نرخ تورم با ضریب عددی یکسان برای همه بازنشستگان افزایش یابد. استناد به مصوبه شورای عالی کار برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بدون رعایت و اجرای صحیح ماده ۹۶ امری غیرقانونی و ناصحیح است. ذکر این نکته ضروری است که مصوبه شورای عالی کار برای افزایش حقوق کارگران نیز مورد اعتراض نمایندگان کارگری شورای عالی کار و کلیه کارگران کشور است.

وی بیان کرد: عدم توجه به استقلال سازمان تامین اجتماعی و تبعیت از مصوبه شورای عالی کار و تقسیم‌بندی تبعیض‌آمیز بازنشستگان به دو گروه حداقلی و سایر سطوح و به‌کارگیری رویه غیرقانونی ترمیم حقوق سالانه بازنشستگان مشمول به روش پلکانی معکوس بدون رعایت محاسبات اکچوئری و حسابداری بیمه‌ای و بدون توجه به میزان مشارکت بازنشستگان در بیمه‌پردازی اشتباه بزرگی است که همه را متضرر می‌کند.

سلطانی‌کیا گفت: انتظار بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی این است که به رویه نادرست و ناحق ترمیم حقوق پلکانی معکوس و تقسیم‌بندی بازنشستگان به دو گروه حداقل بیمه‌پرداز و بیمه‌پردازان سایر سطوح و تبعیت از مصوبات شورای عالی کار خاتمه داده شود.

وی تأکید کرد: تامین اجتماعی این حق را ندارد که با تبعیت از مصوبات شورای عالی کار و به‌کارگیری رویه ترمیم حقوق پلکانی معکوسی حق‌الناس را پایمال کند که باعث ظلم به بازنشستگان و ایجاد نارضایتی آنان و بی‌اعتمادی به سازمان و بی‌انگیزگی افراد شاغل برای پرداخت حق بیمه بیشتر می‌شود و آن سازمان را در آتیه دچار بحران خواهد کرد.