افزایش مشکلات در کارخانه «فرش پارس» واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین سببد شده برخی از کارگران این کارخانه بابت امنیت شغلی خود احساس نگرانی کنند.

تعدادی از این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا، گفتند: کارخانه فرش پارس با حدود ۴۰۰ کارگر از چند ماه قبل دچار مشکلات مالی و فروش شده است.

آنها با بیان اینکه فعالیت فرش پارس رونق سابق را ندارد، گفتند: سال‌ها با چالش کارگری روبه‌رو بودیم تا اینکه کارفرما با تغییر کاربری از تولید فرش به کیسه‌های سیمانی و تامین منابع مالی شرایط را به یک باره تغییر داد و به مرور مشکلات مرتفع و حل شد و کارفرما توانست همه معوقات مزدی کارگران را به مرور پرداخت کند.

یکی از این کارگران با بیان اینکه هم اکنون اوضاع کارخانه تغییر کرده و بار دیگر کارفرما دچار مشکلات مالی برای تهیه مواد اولیه تولید است، افزود: مدیریت این کارخانه برای بهبود وضعیت کارخانه و ایجاد اشتغال در کنار تولید کیسه‌های سیمانی اقدام به تولید فرش‌های پشمی با صرف هزینه‌های بسیار کرده که متاسفانه به‌رغم تلاش کارفرما برای پیدا کردن بازار فروش هنوز این اتفاق نیفتاده لذا با مشکلات مالی روبه‌رو شده است.

وی گفت: کمبود منابع مالی باعث شده پرداخت مطالبات مزدی کارگران شاغل در این کارخانه دست‌کم سه ماه به تاخیر افتاده و بیمه تامین اجتماعی هم دچار مشکلاتی است.