یکی از کارگران شرکتی صنعت نفت گفت: چرا برخی از لوایحی که بار مالی بسیاری برای دولت دارد به راحتی و به سرعت در مجلس تصویب می‌شود اما مجلس و دولت برای تصویب طرح ساماندهی تا این اندازه تعلل می‌کنند؟

این کارگر با اشاره به تعلل در تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس به ایلنا گفت: آقای رئیسی قبل از انتخابات از تنوع روابط استخدامی دستگاه‌ها انتقاد می‌کرد و شعار برقراری نظم عادلانه در پرداخت حقوق کارکنان دولت را می‌داد اما امروز نه تنها این شعارها محقق نشده بلکه معاون رئیس‌جمهور در سازمان اداری استخدامی با طرح مجلس برای ساماندهی کارکنان دولت همراهی لازم را ندارد.

وی ادامه داد: مخالفت وی با طرح ساماندهی درواقع خواسته یا ناخواسته، حمایت از پیمانکاران تأمین نیرو که فقط واسطه و دلال دستمزد کارکنان شرکتی هستند، معنی می‌دهد، در حالی‌که پیمانکاران تأمین نیرو شرکت عمرانی یا دانش‌بنیان نیستند که بگوییم حضورشان به رشد اقتصاد کشور کمک می‌کند.

این کارگر شرکتی صنعت نفت گفت: این شرکت‌ها صرفا با رانت و رابطه آمده‌اند و بخشی از حقوق کارگران را بدون هیچ زحمتی به جیب می‌زنند.

وی افزود: کسانی که با طرح ساماندهی همراهی نمی‌کنند و می‌گویند برای طرح جایگزین داریم، آیا برای برقراری امنیت شغلی هم فکری کرده‌اند؟ عده‌ای معتقدند نیاز به تبدیل وضعیت نیست و با قانون کار می‌شود مشکلات را حل کرد اما اگر قانون کار می‌توانست این کار را کند چرا تا امروز این اتفاق نیفتاده است؟

این کارگر گفت: نظام عادلانه در پرداخت جایگزین طرح ساماندهی نمی‌شود. قانون کار نتوانسته انتظارات کارکنان شرکتی را برآورده کند چرا که در سه سال اخیر تجربه ناموفق اجرای طبقه‌بندی مشاغل برای کارکنان شرکتی صنعت نفت که قرار بود نظام عادلانه در پرداخت‌ها ایجاد کند، نشان داد همسان‌سازی حقوق قابل اجرا نبوده است.

وی گفت: عده‌ای نیز از بار مالی طرح می‌گویند اما مرکز پژوهش‌‍های مجلس داشتن بار مالی برای طرح ساماندهی را رد کرده است. ضمن اینکه اگر این شرکت‌ها حذف شوند خود به خود پول اینها به جیب کارگران می‌رود. چرا برخی از لوایحی که بار مالی بسیاری برای دولت دارد به راحتی و به سرعت در مجلس تصویب می‌شود اما مجلس و دولت برای تصویب طرح ساماندهی تا این اندازه تعلل می‌کنند و بهانه‌های بسیاری می‌آورند؟