دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: معمولا بیمارستان‌های خصوصی در اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مقاومت می‌کنند. خانه کارگر در کنار پرستاران برای اجرای صحیح این قانون ایستاده است. ما در کنار پرستاران هستیم تا با کمک هم این حقوق مغفول‌مانده را زنده کنیم.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب در مراسم ولادت حضرت زینب و گرامیداشت روز پرستار با تاکید بر اینکه خانه کارگر همواره پیگیر مسائل پرستاران بوده، اظهار داشت: زمانی که در مجلس بودم، قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نوشته شد و امروز این قانون بعد از ۱۵ سال به مرحله اجرا رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه سال‌هاست سهم درمان در بخش خاصی خلاصه شده و سهم پرستار کمترین سهم است، خاطرنشان کرد: ۱۵ سال پیش قانون تعرفه‌گذاری نوشته شد اما متاسفانه ۱۵ سال برای اجرای آن مقاومت شد در حالی‌که تعرفه‌گذاری برای پزشکان سریع اجرا شد. امیدواریم این قانون برای پرستاران نیز به درستی اجرا شود چون اجرای تعرفه‌گذاری مهم است و مهم‌تر از آن اجرای صحیح این قانون است.

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: بیمارستان‌های مختلف تهران را دیده‌ام و از پرستاران بسیاری در مورد سختی کارشان پرسیده‌ام. به جرات می‌گویم رضایت از یک بیمارستان با عملکرد پرستاران آن بیمارستان ارتباط مستقیمی دارد.

محجوب با اشاره به شیوع کرونا در کشور ابراز داشت: پرستاران در دوره کرونا سختی بسیار کشیدند. در این سال‌ها، پرستاران تحت فشار بسیار بودند تا جایی‌که حتی وقت صحبت کردن با ما را هم نداشتند. خدمتی که آنها در این سال‌ها کردند، نظیر و مانند ندارد.