شامگاه دوشنبه (نهم آبان ماه) بر اثر وقوع یک مورد حادثه ریزش سقف در تونل شماره ۱۲ و ۱۴ معدن زغال سنگ پابدانا از معادن زغال‌سنگ کرمان، چهار کارگر دچار حادثه شدند.

به گزارش ایلنا، در عملیات امداد و نجات این کارگران که تا ساعت سه بامداد روز سه‌شنبه ادامه داشت مشخص شد که در این حادثه از چهار کارگری که دچار حادثه شده بودند، دو نفر از آنها با جراحت از مرگ نجات پیدا کردند و دو نفر دیگر جان باختند که اجساد دو کارگر فوت شده به پزشک قانونی جهت انجام مراحل قانونی انتقال داده شد تا پس از صدور جواز دفن، جهت خاکسپاری به زادگاه خود منتقل شوند.

طبق این گزارش «محسن قاسمی مارندگان» و «عبدالحمید ناصری» دو کارگر تحت مسئولیت شرکت یاقوت شهر بودند که بر اثر ریزش بخشی از تونل استخراجی، در عمق زمین و زیر آوار محبوس شده و جان باختند.

به گفته کارگران معدن پابدانا، این دو کارگر که از استان سیستان و بلوچستان برای کار به کرمان آمده بودند، برای استخراج به اتفاق تعدادی دیگر از همکاران خود به عمق زمین رفته بودند که با ریزش کارگاه، تعدادی از کارگران اقدام به فرار کردند ولی در این بین، این دو نفر محبوس شده و جان خود را از دست دادند.

«حسین امامی‌پور» رئیس بازرسی اداره کل کار استان کرمان در این ارتباط گفت: جدا از دو کار جان‌باخته، دو کارگری که این دو را همراهی می‌کردند به موقع اقدام به فرار کرده و جان خود را نجات دادند.

طبق اظهارت وی، پیش از این نیز در تاریخ یکم شهریور ماه سال جاری، یک حادثه مشابه دیگر در معدن زغال‌سنگ «هشونی» از معادن زغال‌سنگ کرمان در شهرستان کوهبنان رخ داده بود که حدود شش کارگر در عمق تونل حین کار تعمیرات بر اثر شکستگی سقف دچار حادثه شدند که در نهایت یک نفر جان خود را از دست داد.