وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ساخت ۸۷هزار واحد مسکونی برای مددجویان سازمان بهزیستی در عمر دولت فعلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری با بیان اینکه از ابتدای تشکیل سازمان بهزیستی تا امروز ۱۲۳هزار واحد مسکونی در اختیار مددجویان و مرتبطین با سازمان بهزیستی قرار گرفته، گفت: ساخت ۸۷هزار از این واحدها در این دولت و البته به همت خیرین و سایر دستگاه‌ها انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: مقدمات مذاکره برای ساخت ۴هزار واحد مسکونی که قبلا یادداشت تفاهم آن با بنیاد مستضعفان امضا شده بود، انجام شد.

شریعتمداری در ادامه با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد اقتصادی دولت، با همکاری بانک مرکزی و از محل منابع شبکه بانکی، ۵۰هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌هایی تخصیص خواهد یافت که در ۱۳ رسته‌ای که مستقیم یا غیرمستقیم از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند فعال هستند.

وی اضافه کرد: بر مبنای اطلاعات موجود در تامین اجتماعی، یک میلیون کارگاه دارای شماره و ثبت‌شده، با ۳ میلیون و ۲۰۰هزار کارگر و نیروی انسانی مشمول این مصوبه می‌شوند و این واحدها به شرط قبول تعهد حفظ نیروی کار خود که براساس فهرست بیمه ارسالی به تامین اجتماعی در ماه‌های دی و بهمن سال ۱۳۹۸ محاسبه می‌شود، مشمول دریافت پیامک مراجعه به سامانه کارا و ثبت‌نام دریافت وام خواهند شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: به ازای هر نفر از نیروی انسانی کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده‌اند مبلغ ۱۶میلیون تومان و به ازای هر کارگر کارگاه‌هایی که غیرمستقیم لطمه خورده‌اند، مبلغ ۱۲ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲درصد تعلق می‌گیرد. این واحدها باید بعد از دریافت پیامک به سامانه کارا مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: پس از ثبت‌نام، واحدهای صنعتی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحدهای گردشگری از طرف وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و واحدهای فرهنگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تایید نهایی قرار می‌گیرند و پس از تایید نهایی، به بانک‌های عامل مراجعه و تسهیلات خود را از هفته دوم خرداد به بعد دریافت می‌کنند.