تعدادی از وزرای کابینه اسرائیل با کلیات معامله احتمالی با جنبش حماس مخالفت کردند. رسانه‌های عبری نوشتند: جلسه‌ای که در کابینه برای بررسی معامله احتمالی با جنبش حماس برگزار شد شاهد بحث‌های شدید و درگیری‌های لفظی میان وزرا بود. 

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: وزرا در این جلسه گزارش کلی را درباره تماس‌های برقرار شده در خصوص معامله احتمالی دریافت کردند. در حال حاضر پیش‌نویس توافقی وجود ندارد بلکه یک چارچوب کلی وجود دارد که میانجیگران آن را ارائه کرده‌اند و اسرائیل آن را قبول کرده‌است. در این جلسه مشخص شد که مذاکرات درباره معامله همچنان در ابتدای آن قرار دارد و بسیاری از ابعاد همچنان مبهم است. مثل تعداد اسرای فلسطینی که قرار است آزاد شوند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز مجددا تأکید کرد که هزاران اسیر فلسطینی آزاد نمی‌شوند. شبکه «کان» نیز گزارش داد دیوید بارنیا، رئیس موساد چارچوب کلی این معامله را که در نشست پاریس مطرح شده بود و بر اساس آن در مرحله اول در ازای هر روز آتش‌بس یک اسیر اسرائیلی آزاد می‌شود، به وزرا ارائه کرد. در این جلسه هیچ‌گونه رای گیری درباره این پیشنهاد نشد و یکی از وزرا تاکید کرد که هیچ مساله جدیدی ارائه نشده‌است بلکه آنچه در کابینه گفته شد قبلا از سوی رسانه‌ها منتشر شده بود.

بر اساس وبگاه روزنامه یدیعوت آحارونوت این معامله شامل آتش‌بس به مدت ۱۴۲ روز خواهد بود. در مرحله اول در طول ۴۲ روز ۳۵ اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد. این مساله بر اساس معادله یک روز آتش بس در ازای آزادی هر اسیر اسرائیلی و هفت روز برای تفاهم و مذاکرات درباره سری بعدی است. بعد از این مرحله ۱۰۰ اسیر اسرائیل باقی می‌ماند که آزادی احتمالی آن‌ها در ازای ۱۰۰ روز آتش بس خواهد بود. 

در این راستا یاریو لوین، وزیر دستگاه قضایی اسرائیل طی این جلسه گفت: ما نباید معامله‌ای را بپذیریم که شامل آزادی اسرا در چندین مرحله است. بلکه باید معامله شامل آزادی تمام اسرا باشد. این غیر اخلاقی است که تنها برخی از آنها را آزاد کنیم. ما به افزایش فشار نظامی بر آنها نیاز داریم.

آوی دیختر، وزیر کشاورزی اسرائیل نیز تاکید کرد: ما باید یک معامله را امضا کنیم که تنها در یک مرحله باشد. من نگران این نیستم که گفته می‌شود جنگ از سر گرفته نخواهد شد چرا که ارتش می‌داند چه کار کند. بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل از این اظهارات ابراز ناخرسندی کرد و گفت: از فریب دادن خودتان دست بردارید. به گونه‌ای حرف می‌زنید گویی هیچ‌گونه فشار بین‌المللی از سوی آمریکایی‌ها و بقیه برای متوقف کردن ما وجود ندارد.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز به وی جواب داد که این را به شما یادآوری می‌کنم که این سالن پر از مهارت‌های نظامی‌ است و به رغم آن قبل از هفت اکتبر به من گفته شد که خطری از سوی حماس وجود ندارد و وقتی خواهان عملیات ترور شدم مرا متهم کردند که به دنبال اقدامات تحریک آمیز هستم.

دیوید امسالم، وزیر همکاری منطقه‌ای اسرائیل نیز گفت: توقف جنگ در حال حاضر اشتباه بزرگی است. اگر جنگ را متوقف کنیم شکست می‌خوریم. ما به جنگ رفتیم و گفتیم که خواهان از بین بردن حماس هستیم. ارتش دستاوردهای بزرگی را محقق کرده‌است و اگر اکنون جنگ را متوقف کنیم این به منزله یک توقف طولانی و بالا بردن پرچم سفید است. الی کوهن، وزیر انرژی اسرائیل نیز گفت: خواهید دید که آزادی ۳۵ اسیر در طول ۳۵ روز و یک هفته مذاکرات به معنای توقف طولانی جنگ است.